5corpio Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Witam usiłuje zrobić maskowanie tekstury za pomocą blendingu. Mam 2 pliki BMP jeden z teksturą drugi z maską.W tutorialach nehe jest taki kod na ów maskowanie: [code=Delphi] glEnable(GL_BLEND); // ZH[[BXJÓŃTT NgćRFW7FnĆV&b6śćrFVv&ĆĄ1}MQ} =1=Hą1}iI<źź)Ó ąnding barvy obrazu pomoc nuly (ern) if scene then ZZ[YHZHS&VvvG&6ĆFVbÓźźCźŃź4(ąIŃŃroll*360,0.0,0.0,1.0); // Rotace na ose zBYX[[ŚRŚWN6śnÓ&Vvv&ćEFWGW&RtDaQUI|ąŃŃltźź[ąŃŃŁ4 glBegin(GL_QUADS); // Zz8]Z[H:[ZCB^ NfW'FW6bÓÓvFW6&C&bąYŃ4(ąQ glVertex3f( 1.1, 1.1, 0.0); glTexCoord2f(0.0, 1.0);^LKKKK NB[ NśćV2&W6ĆVVćCą ąĄ1}=9ą1}=9źźAźuh barevn obrzek glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,textureJN;HZ?H^ZBY[ÓUPQĘNŚFV&W6ĆV&NĆżvFW6&C&bąYŃ4(ąQ .0); glVertex3f(1.1, -1.1, 0.0); glTexCoord2f(1.0, 1. N^KKKK NB^K vfW'FW6bÓvVćBźź-ą4(4*n*'Z+)ĆRZ'ę)r8Ś3jxĄ $8łśDDzw^'ZfŹu,Ź\"zx'Źjv,Dł^Łęił,śęśh)fŹ'zK-źzśłs6ŹŁ]zZaB[XJÓS NB[[ĘÓŃÓÓÓTĘN`v&ćEFWGW&RtDUEU$Uó$BfĆvW%DU6ćeFW&ą Ą1}EUL4(ąQ 4(ąYŃ; glTexCoord2f(1,0); glVertex3f(40,5,0); glTexCoorLKJNB^ L NB^JNB&W'FW6b3RvVćBv&ĆVćDgVć2tRtd4(ą QŃĄ1}QaQUI|ąQ`Q=4(ą%gin(GL_QUADS); glTexCoord2f(0,0); glVertex3f(35,5,0);^K NB^ K NB^vfW'FW6bCvFW6&C&bvfW4(ą4(4(ąąĄ1} 194( [/code]A efekt tego jest taki, że część, która nie powinna być widoczna jest widoczna jako pół-przezroczysta:[img]http://img136.imageshack.us/my.php?image=screen6qg.jpg[/img] Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Ja myślę, że oświetlenie oświetla całą teksturę i rozjaśnia ci kolor, który powinien służyć za maskę, w związku z czym efekt jest taki jak na załączonym rysunki. My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Lipiec 7, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Nie ma światła żadnego na scenie Ponieważ ze światłem coś mi blending terenu nie działa. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 To sprawdź czy maskę masz dobrą I zrób GlDisable(GL_DEPTH_TEST); My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Lipiec 7, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 maska jest dobra a wyłączenie testowania głębi nic nie daje. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 [delphi][/delphi]Masz dokładnie takie ustawienia jak w tutorialu z Nehe? My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 1.Zrób to na multiteksturingu jeśli koniecznie chcesz uzyć dwóch tekstur2.Można użyć jednej tektury tga lub zwykłej z czarnym kolorem niewidocznym 3.Sprawdź czy przed rysowaniem masz ustawione glColor3f(1,1,1);4.Nie mam więcej pomysłów sprawdziłbym ten kod, ale za bardzo mi się nie chce tym bardziej że jeszcze nie zacząłem pisać swojej gierki www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Można użyć plików TGA z maską przezroczystości :]Używałem tego kiedyś.Ostatnio też widziałem ciekawą funkcję o której wcześniej nie słyszałem glAlphaFunc Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 CYTAT(Jason)Można użyć plików TGA z maską przezroczystości :]A co ja napisałem o_O [quote] Ostatnio też widziałem ciekawą funkcję o której wcześniej nie słyszałem glAlphaFunc [/quote]To się raczej nie przyda w tej sytuacji. www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Lipiec 7, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 no to widać pozostaje tylko Multitexturing albo TGA. No trudno :/ [quote] ub zwykłej z czarnym kolorem niewidocznym [/quote]Jakto jednej zwykłej z kolorem czarnym niewidocznym ? BMP z czarnym tłem przecież nic nie da bo tak mam i kołuje cały czas z tym blendingiem. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Lipiec 7, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Może bym pomógł ale co mi z tego jak znowu nie dostane “pomógł” ;-)Oczywiście żart .Wieki temu napisałem mały program z drzewami (sorqa że wygląda tak okropnie ale wtedy dopiero zaczynałem programować i ćwiczyłem nawyki) sprawdź kod to zrozumiesz. http://www.unit1.pl/dathox/files/Drzewa.rarOczywiście zamiast koloru czarnego najlepiej użyć jakiegoś innego nie używanego na drzewie np. czerwonego. www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Lipiec 7, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 7, 2006 Dziwny jest ten rekord z teksturą zapisem ale muszę obadać w każdym bądź razie dzięki. A pomógł mi nie działa w tym dziale coś.Hmmm tekstura to tablica 256x256 4 wartości typu Byte czyli : RGBA pewnie to dziwne bo wydaje mi się, że dodałem do swojego programu wartość A dla piksela zmieniłem pare pierdół jak u Ciebie i nadal nic. Coś muszę chyba podłubać solidnie. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spider100 Napisano Lipiec 8, 2006 Zgłoś Share Napisano Lipiec 8, 2006 Zrobiłeś tak jak ja przy wczytywaniu tekstury ? [code=Delphi] if (Red < 15) and (Green < 15) and (Blue < MJH[Y[B[HH[[CB&W7VEśr5Ł#SS [/code]Czyli jeśli natężenie koloru w danym punkcie jest bardzo małe wtedy ustawia się wartość alpha na 0 dla pixela. [quote] A pomógł mi nie działa w tym dziale coś. [/quote]To jest niesprawiedliwe już trzecia osoba się wywinęła i to któryś raz z kolei . Spox przeżyje ten cios www.spider.dathox.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Lipiec 8, 2006 Autor Zgłoś Share Napisano Lipiec 8, 2006 hehe no właśnie robię, że jeśli składowe są małe tylko robiłem dla wartości < 5 to ustawiam Alpha, spróbuje jeszcze raz. Bo wszystkim działa a mi nie :/Edit : Jupi wreszcie działa hehehe zapomniałem o włączeniu blendingu :oops:Dzięki Spider. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.