Skocz do zawartości


Help Of A Wizard


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pią, 13 lis 2015 - 11:32

Ostatnio mam nawrót do zabawy w pisanie gier. Postanowiłem całość oprzeć na Unreal 4 SDK, nie zamieszczam cyklicznie buildów i nie wiadomo na czym to stanie, ale postanowiłem zrobić małego bloga gdzie na bierząco postaram się opisywać postępy prac. Całość w łamanym angielskim może kogoś zainteresuje. https://eveninggamep...on.blogspot.com

#2 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano pon, 16 lis 2015 - 19:41

Screeny się nie wczytują u mnie jak wchodzę na bloga (w zasadzie ten 1 screen co jest tylko). A chętnie będę śledził! :)

Zwłaszcza, że silnik Unreal teraz mocno jest rozwijane jak widziałem bo nawet wizki wnętrz itp. real-time się już pokazują (co mnie szczególnie interesuje) zamiast zwykłych np. statycznych renderów (mieszkania, wnętrza, deweloperka) więc ogromnie jestem ciekaw.

#3 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pon, 16 lis 2015 - 22:56

Bardzo powoli idzie bo ucze się UDK'a i blendera aby robic prototypowanie. Plus sporo dialogow produkuje, wiec ogolnie tak jak zawsze... czyli pod górkę :) Unreal ma moc, ale czasami to po prostu rece opadaja. Niby cos banalnego a sie najebac trzebe ze az glupio

#4 Booleeks

    Bywalec

  • Użytkownicy
  • 31 Postów:

Napisano czw, 19 lis 2015 - 11:21

Ciekawie to wygląda, życze powodzenia w projekcie :) Na pewno zajmie Ci to setki godzin, sam kiedyś myslalem o takim czyms ale brak motywacji i czasu obecnie.

#5 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pią, 20 lis 2015 - 16:17

Wyrzucam setki godzin na piwo... wiec moge polaczyc te dwie czynnosci :P

#6 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano nie, 22 lis 2015 - 20:21

Cytat

bo ucze się UDK'a i blendera


Co i jak potrzebujesz w 3d konkretnie? Bo może jakoś w wolnej chwili dałbym radę wspomóc jakimś modelem czy czymś. Przy czym blender odpada bo w nim nie pracuje :)

#7 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pon, 23 lis 2015 - 09:35

Ogólnie dowolna pomoc mile widziana, największy problem jak dla mnie to jest postacie i ich animacja. Na ten moment używam modelu standardowego dawanego z UDK. Rozglądałem się też za packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie. Jeśli miałbyś ochotę coś pomodelować to z różnych pokoików które mam do umeblowania z ciekawszych jest np:
- biblioteka
- kuchnia
- magazynek
itd. Mogę wrzucić pełną listę pomieszczeń oraz bryły jakie w udk używam to sobie przejrzysz co i jak.

#8 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano czw, 26 lis 2015 - 20:13

Jak masz jakieś wytyczne lub listę, którą mógłbym przejrzeć modeli do zrobienia to wrzuć gdzieś. Najlepiej też z jakimś podglądem czego oczekujesz mniej więcej (styl, co z teksturami, ilością poly, jaki format itp.) :)

Od dawien dawna nic nie robiłem przy grach dlatego chętnie bym pomógł chociaż troszkę ale nic nie obiecuję bo czas to największy problem :)

#9 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano czw, 26 lis 2015 - 23:47

Heh dlatego blog się nazywa "tworzenie gry po godzinach wieczorem" :D Nie musisz mi mówić jak to jest z czasem. Jutro postaram się ogarnąc jakąś listę bo obecnie skupiałem się nad dialogami i 7/10 mam zrobione do pierwszego rozdziału. Teraz nanieść poprawki i takie tam.

#10 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pią, 27 lis 2015 - 20:03

Ok zebrałem listę postaci które mam w grze, poniżej lista. Nie mam zdefiniowanej wizji jak to ma dokładnie wyglądać. Po rozmowach ze znajomym grafikiem z gamedev powiedział mi że aby to udźwignąć trzeba iść w klimat kreskówkowy. Cellshade i te sprawy bo realizm nie ma bata aby ogarnąć w pojedynkę. Tak więc jako referencje sięgnąłem do Dzikich pól i ich galerii larpowych. Są tam różne "klasy" społeczne.

Lista postaci:

Szlachta:
Pan domu, Pani domu, syn, córka, gość facet, gość żona, gość córka, gracz

Służba:
wyższa ranga: marszałek dworu, kamerdyner, ochmistrzyni, panna służąca
Niższa ranga:dziewka służebna, kucharka, kredencerz, stajenny
pachołki: chłopiec na posyłki, chłopiec stajenny, kuchcik(kobita), pomywaczka

szkielet myślę aby użyć z tego co jest w unrealu bo tam mam już animację chodzenia, biegania. Więc od biedy połowę rzeczy :)

link do galerii: http://www.valkiria....ascdesc=&page=1

#11 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano sob, 12 gru 2015 - 16:13

Ale na tamtej stronie ciężko się poruszać ;) ale z tego co widzę to nie jest cellshading tam. A możesz jakoś ten szkielet wyeksportować z unreala i wrzucić w jakimś formacie? To bym sobie zerknął co i jak.

Cytat

packami z postaciami może później sobie jakieś zakupie
Testuje teraz szybko coś co się nazywa "Autodesk Character generator" to po wyborze twarzy sylwetki itp. generuje low poly model postaci chcę zobaczyć właśnie czy to "warte świeczki". Wtedy z takiego "gołego człowieczka" można go ubrać w odpowiednie rzeczy już które potrzeba konkretnie. A wg licencji można śmiało używać do projektów itp. Dlatego zaraz wrzucę sobie takiego "gagatka" do programu i zobaczę czy nie ma zbyt wiele problemu by poprawić ten model i wymodelować do niego odpowiednie rzeczy.

Jak wygląda animowanie w tym unrealu? Postać tam musi być zriggowana jakoś odpowiednio? Kości czy tam dopiero w edytorze się ustawia kości i jakiegoś "skina" nakłada i to łączy? I wystarczy model z rozłożonymi rękoma. Bo nigdy nie widziałem tego.

Zerknij - bo od razu dostaje się np. takiego gościa (oczywiście figurę, skórę, twarz, włosy itp. się wybiera przez app. przez stronę) model fbx i potem można będzie szybciej odpowiednio przygotować taką postać? Zmiana teksturek, domodelowanie jakiś rzeczy w stylu ciuchy czy tam odpowiednie atrybuty itp.

Dołączona grafika

#12 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano pon, 21 gru 2015 - 10:21

Kurde nie mam pojecia jak to sie w unrealu robi :( Ogólnie to obecnie mam dostep do netu tylko z komorki wiec nie poszaleje. Ale tam jest dany gotowy model z animacja chodzenia/biegania. Na bank da sie go wyeksportowac do FBX, i pewnie wtedy mozna z tego wyciagnac szkielet/animacje.

#13 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano pon, 21 gru 2015 - 22:42

Czy:

Cytat

Unreal 4 SDK

To jest to co ogólnie dostępne jest pod nazwą Unreal Engine 4? Bo zassałem to sobie te 5gb i testuje ogólnie edytor bo generalnie do wizualizacji nawet pomału to wkracza :) Czy to jest to?

#14 Toster

    Archon

  • Moderatorzy
  • 1885 Postów:
  • Gadu-Gadu:posiadam

Napisano śro, 23 gru 2015 - 15:39

Yep to jest wlasnie to :)

#15 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano śro, 23 gru 2015 - 21:28

Wyświetl postUżytkownik Toster dnia śro, 23 gru 2015 - 15:39 napisał

Yep to jest wlasnie to :)

Dobra to w wolnej świątecznej chwili wyeksportuje sobie postać mesha. Poszukam gdzieś tam jakiegoś szkieleta w tym UE4 czy cokolwiek tam się podpina i zobaczę jak tam animacja szkieletowa wygląda.

#16 krycha

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 2 Postów:

Napisano pią, 17 cze 2016 - 11:07

Świetne! Trzymam kciucki za Twój projekt! :)

#17 kirion

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 8 Postów:

Napisano wto, 18 paź 2016 - 12:17

Ja również. I czekam na dalszy rozwój.

#18 palushek

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 1 Postów:

Napisano nie, 23 paź 2016 - 17:25

I jak tam Twój projekt, zainteresowałeś mnie bardzo. Rozwijasz go dalej?

Kasyno online