Skocz do zawartości

Pomoc z zadaniem C++


gruszek134

Polecane posty

Witam jestem tu nowym użytkownikiem :D Jeżleli napisałem w złym dziale prosiłbym o przeniesienie :D Mam do napisania kod

na zadanie domowe do szkoły, ale ja jestem w tych sprawach zielony dlatego zgłaszam się do was z prośbą o pomoc :D Mam nadzieję, że ktoś się nademną zlituje :P Oto treść zadania :

 

napisać program, który:

1. utworzy dwie tablice o maksymalnych rozmiarach 30

2. wczytać do zmiennej całkowitoliczbowej "n" ile będziemy chcieli wprowadzić ocen

3. wczytać do jednej tablicy oceny a do drugiej odpowiednio wagi dla ocen w ilości podanej wcześniej do "n"

4. w pętli wykonywać:

4.1. wyświetlenie menu:

1. Obliczanie sredniej arytmetycznej.

2. Obliczanie sredniej wazonej.

3. Wykres w postaci slupkow lezacych ilosci otrzymanych ocen.

4. Koniec.

4.2. wczytać wybór użytkownika

4.3. w zależności od wyboru wykonać odpowiednie funkcje:

4.3.1. dla opcji 1:

4.3.1.1. wywołać funkcję o nazwie "srednia_a" przyjmującą dwa parametry. pierwszy to referencja do tablicy z ocenami, drugi to wartość ze zmiennej "n" (ilość elementów w tablicy). funkcja ta ma obliczyć średnią arytmetyczną i zwrócić wynik typu zmiennoprzecinkowego.

4.3.1.2. wyświetlić zwrócony wynik z funkcji "srednia_a"

4.3.2. dla opcji 2:

4.3.2.1. wywołać funkcję o nazwie "srednia_w" przyjmującą trzy parametry. pierwszy to referencja do tablicy z ocenami, drugi to referencja do tablicy z wagami, trzeci to wartość ze zmiennej "n" (ilość elementów w tablicach). funkcja ta ma obliczyć średnią ważoną i zwrócić wynik typu zmiennoprzecinkowego.

4.3.2.2. wyświetlić zwrócony wynik z funkcji "srednia_w"

4.3.3. dla opcji 3:

4.3.2.1. wywołać funkcję o nazwie "wykres" przyjmującą dwa parametry. pierwszy to referencja do tablicy z ocenami, drugi to wartość ze zmiennej "n" (ilość elementów w tablicy). funkcja ta ma rysować poziome linie za pomocą znaku "*".