Skocz do zawartości

Dostęp do zmiennych nadrzędnego obiektu


look997

Polecane posty

Chcę zmienną obiektu nadrzędnego zmieniać w obiekcie potomnym tak, żeby inny obiekt potomny mógł odczytywać zmienioną wartość.

Jak to zrobić?

 

Używam do tego wskaźników, ale nie wygląda to dobrze. Wymaga sporo "pustego" kodu.

 

main.cpp

 

dane *jedane = new dane;

 

 

 

dane.h

 

liczenie *jedLiczenie = new liczenie;

netPobierz *walut = new netPobierz;

double test;

 

 

 

 

liczenie.cpp

 

void liczenie::przelicz() {

// tutaj chcę coś przypisać do double test;

}

 

 

 

 

netpobierz.cpp

 

void netpobierz::przelicz() {

// tutaj chcę odczytać double test;

}

 

dane::test? Chyba się nie nada.

 

W JavaScripcie jest takie coś jak parent. Chciałbym coś podobnego.

 

Czy to dobry układ?:

dane - klasa która pobiera ostatnie dane z pliku na dysku i przechowuje wszystkie nowsze dane

- uaktywnia netPobierz po pobraniu i przygotowaniu danych z dysku

netPobierz - klasa która pobiera cyklicznie dane z różnych źródeł z neta

- wywołuje (cyklicznie) przelicz

przelicz - wylicza nowe dane na podstawie połączonych danych z pliku i pobranych z neta i zapisuje w klasie dane

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...