Skocz do zawartości


Książka o OpenGL


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 babubabu

    Starszy bywalec

  • Użytkownicy
  • 82 Postów:

Napisano czw, 15 sie 2013 - 13:24

Wiem że była już masa tematów na temat książki o OpenGL jednak są one już stare i nie odpowiadają na moje pytania.
Otóż chcę się nauczyć OpenGL a jestem kompletnie w tym zielony. Wiem, że w internecie można znaleźć więcej materiałów niż w książce ale doszedłem do wniosku, że najpierw nauczę się podstaw z książki a potem będę uzupełniał wiedzę z internetu.

Znalazłem 3 pozycje które mnie zainteresowały:

1. OpenGL w praktyce (http://www.btc.pl/?id_prod=4686600)
+ Ze spisu treści wydaje się obszerna.

- Stara z 2008 roku

2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)
+ Opisuje open GL i elementy DirectX (przynajmniej tyle widzę ze spisu treści)
+ Przykład jak napisać grę
+ Dość obszerna

- Bardzo stara z 2003 roku

3. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)
+ Wydaje się bardzo obszerna
+ Opisuje OpenGL pod różnymi systemami operacyjnymi (co mnie w sumie najbardziej interesuje).
+ W miarę nowa bo z maja 2011

Dodam jeszcze, że c++ znam na tyle by zrozumieć przykłady z książki, a przerabiał książkę i pisał programy będę w pascalu (Lazarus). Czy nie będzie to problemem w nauczeniu się OpenGL? I która książka była by odpowiednia dla mnie? Nie ukrywam, że chciałbym pisać gry. Jeszcze jak ktoś by był uprzejmy to mógłby polecić książkę na temat fizyki w grach/programach.

#2 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano śro, 30 paź 2013 - 17:44

OpenGL. Programowanie gier gdzieś tam miałem w piwnicy i czytałem x lat temu. Wtedy była ok :) ale wtedy był Opengl 1.x ileś tam. Teraz jest chyba wersja przynajmniej ze 3. Tak jak sam wspomniałeś ja bym raczej poszukał tutoriali nt. opengl 2-3 bo jest trochę ich w necie. Chodzi o to by od razu już wziąć się za shadery i vbo fbo i inne pierdoły bo nie ma co się bawić starociem.

Co do fizyki w grach mam/miałem (nie pamiętam już nawet bo dawno nie kodzę) : http://helion.pl/ksi...ourg,fiprog.htm swego czasu pozycja bardo pożądana na rynku bo fajnie opisywała wszystko ;)

Co do OpenGLa ostatnio się bawiłem java + OpenGL na andka i całkiem fajnie mi się bawiło więc może coś w tym kierunku ;) ?

#3 babubabu

    Starszy bywalec

  • Użytkownicy
  • 82 Postów:

Napisano wto, 05 lis 2013 - 20:21

Kupiłem dwie:
1. OpenGL. Księga eksperta. Wydanie V (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)
2. OpenGL. Programowanie gier (http://helion.pl/ksi...htm#spis-tresci)

Mimo, że programowanie gier jest starą książką to bardzo ładnie uzupełnia Ksiegę eksperta w której jest już opis szaderów. A co do ksiegi eksperta to wyszło wydanie VI jednak na razie w wersji angielskiej.

#4 5corpio

    Guru

  • Super użytkownicy
  • 874 Postów:

Napisano wto, 05 lis 2013 - 23:23

W sumie teraz wszystko leci na shaderach :D pamiętam jak jeszcze za czasów starego i leciwego geforce4 440mx, który ledwo obsługiwał VS 1.0 każdy starał się robić na nich jak najmniej choćby multitexturing. Masakra a teraz na jakiegoś tableta gównianego za 200zł a java można wycisnąć więcej znacznie więcej.

Co do pisania pod pascalem/lazarusem czy, ktoś przetłumaczył jakieś nowe pliki nagłówkowe pod object pascala? Bo jak nie to ręcznie będziesz się dobierać do wszystkich dodatków.

#5 babubabu

    Starszy bywalec

  • Użytkownicy
  • 82 Postów:

Napisano śro, 06 lis 2013 - 08:40

Sam sobie przetłumaczę ;)