Skocz do zawartości

W sprawie silnika do tworzenia przyszlej gry.


Rastaman

Polecane posty

Witam wszystkich serdecznie.Chialbym zacząć zabawę z jakimś silnikem do tworzenia gier 3D.Jednak jestem początkujący w tym temacie i prosilbym o pomoc.Slyszalem,że dobry jest CryEngine UDK,bo na tej wersji można tworzyć gry którę bedzie można póżniej sprzedawać.Co wy na to?Może macie coś innego do zaproponowania.Z milą chęcią się czegoś nowego dowiem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... wiodące silniki do najłatwiejszych nie należą. W każdym silniku można stworzyć grę, którą będzie można sprzedawać (chyba, że chodzi Ci o koszty licencyjne silników, a nie o doświadczenia wizualne gracza). Ja bym na początek polecił Pandę 3D - z silników, które przeglądałem, właśnie w Panda 3D najszybciej uzyskałem Hello World'a :D Wystarczy zainstalować SDK, którego nie trzeba w żaden sposób dodatkowo konfigurować w swoim IDE dzięki zastosowaniu języka Python - nie musisz dołączać żadnych libów, a najprostsza aplikacja z użyciem tego silnika ma minimalną ilość linii kodu ;)

 

Oto przykładowy kod po prostu wyświetlający model 3D przygotowany i eksportowany w Blenderze:

#!/usr/bin/env python
# -*- coding: utf-8 -*-
import direct.directbase.DirectStart
"""moduł zawierający funkcję run() potrzebną do wystartowania aplikacji
w pandzie, główna pętla aplikacji itp."""
from direct.showbase.DirectObject import DirectObject
""" po tej klasie dziedziczy główna klasa programu, bez tego nie
mielibyśmy np. metody accept, do obsługi klawiszy"""
from pandac.PandaModules import * # ładuję moduły Pandy
import sys # ładujemy moduł systemowy
class Game(DirectObject):
"""główna klasa aplikacji"""
def __init__(self):
 """funkcja pełniąca rolę konstruktora klasy, jednak nie można
 jej nazwać konstruktorem, ponieważ obiekt jest już utworzony przed
 wywołaniem metody __init__, a my już otrzymujemy poprawną referencję
 do świeżo utworzonego obiektu"""