Skocz do zawartości

Problem z dynamiką i znakiem " . " w winsock


Nowicjusz

Polecane posty

Witam

Jestem początkujący jeżeli chodzi o Delphi, postanowiłem napisać prostą aplikację za pomocą której będę mógł resetować modem Thomson TCM 420 którego używa się w większości kablówek. bez potrzeby uzywania www. Aplikacja działa na komponencie winsock dołączanym dynamicznie mam jednak z nia 2 problemy.

 

1. Zresetowanie modemu następuje dopiero gdy 2 razy kliknę w button, dlaczego nie działa gdy klikne raz?

 

2. Dlaczego w niektórych miejscach mogę normalnie wstawić " . " (kropka) a w innych muszę jako hex bo inaczej aplikacja nic nie wysyła? przykład: New.Socket.SendText('POST /goform/set_scan_page HTTP/1' + hex('00') + ('1') + hex('0A')); jeżeli mam "HTTP/1.1 to aplikacja niczego nie wysyła a więc kropkę musiałem zapisac jako hex. Oto cały kod.

 

unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ScktComp, StdCtrls, IdBaseComponent, IdComponent,
IdTCPConnection, IdTCPClient, ComCtrls, ExtCtrls, OleCtrls;

type
 TForm1 = class(TForm)
Memo1: TMemo;
Button1: TButton;
procedure NewRead(Sender: TObject; Socket: TCustomWinSocket);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Button1Click(Sender: TObject);
 private
{ Private declarations }
 public
{ Public declarations }
 end;

var
 Form1: TForm1;
 New : TClientSocket;
 Dane : String;
implementation

{$R *.dfm}
Function Hex(strData:string): string;
var sresult:string; sfinal:string; hexc:cardinal; i:integer;
begin
i:=1;
while i<=length(strData) do
begin
hexc := strtoint('$' + copy(strData,i,2));
sresult :=  inttostr(hexc);
sresult := chr(strtoint(sresult));
sfinal := sfinal + sresult;
i:=i+2;
end;
result := sfinal
end;


procedure TForm1.NewRead(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket);
begin
Memo1.lines.add(Dane);
Memo1.SelLength := length(Memo1.Text);
Memo1.SelStart := length(Memo1.Text);
end;


procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin