Skocz do zawartości

[Delphi]Program do obsługi CMD - Windows XP


Daniel Ashan

Polecane posty

Witam. Jestem amatorem jeśli chodzi o delphi (tzn. coś tam robiłem ale strasznie mało). Chciałbym napisać program który pozwolił by mi obsługiwać polecenia tasklist i taskkill w trybie sieciowym.

Moje założenie jest takie, że po uruchomieniu programu napisanego w Delphi, odpala się również konsola. Polecenia tasklist i taskkill obslugiwane są poprzez wpisanie wymaganej formułki oraz uzupełnienie jej o wymaganą zmienną (nazwa komputera cz nazwa procesu). Ciekawym dodatkiem byłoby również wyświetlanie listy pobranych procesów w okienku programu. Prosiłbym o nakierowanie mnie (napisanie części kodu lub tylko używanych poleceń oraz obiektów, nie natomiast całego programu za mnie).

Z góry dziękuje i pozdrawiam,

Daniel

 

@edit

Otwieranie się konsoli rozwiązałem poleceniem

ShellExecute(Handle, 'open', 'cmd.exe', nil, 'C:\WINDOWS\system32\cmd.exe', SW_SHOWNORMAL)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwieranie się konsoli rozwiązałem poleceniem

ShellExecute(Handle, 'open', 'cmd.exe', nil, 'C:\WINDOWS\system32\cmd.exe', SW_SHOWNORMAL)

Nie tędy droga, żeby w taki sposób otwierać terminal. Na Twoim miejscu utworzyłbym nowy projekt konsolowy i w nim po prostu odpalił Formę. Tym sposobem będziesz miał w swoim programie widoczną konsolę od startu i będzie widać polecenia, które ktoś wydaje przy użyciu GUI. Do wydawania poleceń jest kilka funkcji, execl, spawn, system - trochę różnią się od siebie działaniem, np. system blokuje dalsze wykonywanie programu (czyli GUI przestaje reagować) dopóki komenda nie zakończy działania.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi głownie o to :

1. Mam dwa pola edit, jedno gdzie wpisuje nazwę komputera i drugie gdzie wpisuje nazwę procesu.