Skocz do zawartości


[OpenGL ES][android][java] Rysowanie sfery

openGL openGL ES android java rysowanie sfery

Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 pachucek

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 1 Postów:

Napisano wto, 09 sie 2011 - 16:05

Prosiłbym o jakieś porady czy wskazówki umożliwiające narysowanie sfery (kuli) w OpenGL ES, niestety nie zawiera on takich jak drawSphere(); albo jej podobnych rysować można za pomocą maksymalnie trójkątów.
Zabrałem się do tego za pomocą współrzędnych sferycznych (w dwóch pętlach generuje sobie odpowiednie dane i wprowadzam je do macierzy n x n) :
http://pl.wikipedia....99dne_sferyczne
Od strony matematycznej, za pomocą promienia, sinusa i cosinusa "generuje punkty". Następnie przekazuje je do jednego z buforów (punkty x, y, z) do drugiego bufora wpisuję "połączenia" punktów punkt z macierzy [n,k] łączę z [n+1,k] oraz z [n,k+1]a następnie przekazuje to do bufora. Powinno wyświetlać sferę podzieloną "trójkątami" W najlepszej mierze wyświetla kilka trójkątów.

Prośba/ pytanie:
Czy jest alternatywna możliwość narysowania sfery?
Słyszałem o wzorze x^2/a^2+y^2/a^2+z^2=r ; ale to jest tylko jedno równanie i dana (pobierana do wywołania) jest tylko "R", a nie mam pojęcia jak mam resztę dobrać.

Mile widziane jest również wskazanie błędu w moim toku rozumowania.


Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny,
pachucek