Skocz do zawartości

DevPort

Polecane posty

Ogólnie siedząc czasem przy kompilatorze spostrzegłem, że człowiek jest zacofany ? :D

 

Powiedzcie mi, czy programujecie / programowaliście / staraliście się programować (niepotrzebne skreślić) pod x64?

Moje próby z WinApi Windows pod 64 są niezadowalające, tzn. bywa, że coś co skompilowane jest w i386-Win32 nie do końca działa po skompilowaniu tego kompilatorem i386-Win64. Nie wiem jak sprawa wygląda przy innych kompilatorach niż FPC, lecz z nim już mamy do czynienia z bardziej drobiazgowym dbaniem o poprawność kodu.

Ogólnie do czego zmierzam?

Staram się w wolnym czasie uruchomić coś większego korzystającego z OpenGL + WinApi pod Win64, tak aby w "Menedżerze Urządzeń -> Procesy" nie widniało kujące mnie w oko zakończenie nazwy pliku w postaci "demo.exe *32" ;)

Jako, że jestem zboczony na punkcie drobiazgowego kodu :) (unity) OpenGL, SysUtils jak i całą resztę sam sobie piszę (To co potrzebne to wyciągam z DLL'ek).

Szczerze powiem zachowanie się kompilatora FPC (fpcobj mode) w wersji x32 różni się z wersją x64.

Głównie to można powiedzieć, że to co wersją 32bit przepuszczała (przymykała oko ;P) to już wersja 64bit też skompiluje, lecz uruchomienie aplikacji często generuje błąd "Runtime Error 216".

 

Jak u was wygląda sprawa z pisaniem kodu pod x64?

Jest ktoś kto w ogóle się tym interesował ?

 

Pozdro.

Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...