Skocz do zawartości


[Delphi] OpenGl - ruch kamerą 3D


1 odpowiedź w tym temacie

#1 flash

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 24 Postów:

Napisano śro, 29 cze 2011 - 14:57

Witam

jest w Google tysiące opisów "układu sferycznego" ale jakoś mi te wzory nie wyliczają jak powinny.
Mam dany promień R=15 (na przykład) i kąt w poziomie i pionie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ws...ych_sferycznych

delphi

const  R:= 15;        
   Kat:= 2*pi/50;  
v^bprśDfŁśDfśCO;0śDfŁśDfśC7&\0śEFSŁśEFRśCĆWv\0śEFSŁśEFRśC&v\0Ś`HĄ-ŃĄ-ŃQ(AdHĄ-ŃĄ-ŃQ(AhHĄ-ŃQ

 


Chciałem w tym punkcie zawiesić kamerkę gluLookAt ale ta nie chce mi krążyć w pionie i w poziomie o 360 stopni tylko odsuwa się i przysuwa nie zależnie czy chce ja obrócić w pionie czy w poziomie.
Proszę o wskazanie błędu.

#2 flash

    Nowy na forum

  • Użytkownicy
  • 24 Postów:

Napisano śro, 29 cze 2011 - 18:27

delphi

    gluLookAt( X, Y, Z,             // współrzędne x, y, z położenia kamery
              0.0, 0.0, 0.0,                   // x, y, z punktu na który patrzy kamera
              0.0, 1.0, 0.0 );                 // stałe liczby których znaczenie nie rozgryzłem
 

 

Okazuje się ze o ile w poziomie kamera można się obracać o całe 360 stopni to w pionie od -90 to 90 stopni i stąd efekt dziwnych przeskoków po przekroczeniu zakresu. Czyli temat zamknięty smile.gif