Skocz do zawartości

VISUAL BASIC <=> USB


bulee

Polecane posty

Witam

Nie będę owijał w bawełne i od razu przejdę do rzeczy, mianowicie:

czy można w VB stworzyć program który obsługiwać będzie urządzenie pomiarowe skonstruwane przeze mnie, (urządzenie to działać będzie na podobnej zasadzie co mysz komputerowa a dokładniej jej przyciski tzn. dwa oddzielne czujniki dające sygnał do komputera przez port usb).

 

Jak się do tego zabrać ??

 

Jestem początkujący jeżeli chodzi o programowanie, w związku z tym prosiłbym o wyrozumiałość.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Twoje urządzenie USB przesyła dane do komputera to śmiem przypuszczać, że używasz programowego/sprzętowego konwertera RS-232/USB.

Dalej...

W systemie zapewne ukazuje Ci się to urządzenie jako port COM.

Twoim kolejnym krokiem jest napisanie w VB programu do obsługi RS-232 i wybranie portu Twego urządzenia (COM?).

Dalej moje wskazówki się kończą (z uwagi na brak wiedzy o VB).

Pozdrawiam

Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie jest SerialPort, przydałby mi się jakiś przykład z wykorzystaniem SerialPort -u , na którym mógłbym się bazować. Dobrze też byłoby gdyby w przykładzie uwzględnione było wejście oraz wyjscie,

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam ostatnio udało mi się coś stworzyć ale nie do końca chce to działać. Czy mógłby ktoś sprawdzić i powiedzieć co może być nie tak ??

 

  Dim time As New DateTime
Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
   SerialPort1.PortName = TextBox1.Text    SerialPort1.Open()
End Sub
Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
   SerialPort1.WriteLine(TextBox2.Text)End Sub
Public Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click

Do