Skocz do zawartości

Full screen aspect ratio -> jak to zrobić ?


Szelma

Polecane posty

Witam forumowiczów,

 

Jestem początkującym więc proszę o wyrozumiałość.

 

Problem:

Tworzę mini grę w SDL 1.3 dla Windows i natknąłem się na problem związany z wyświetlaniem grafiki dla różnych wielkości/typów ekranu.

Do tej pory tworzyłem grafikę na ekranie typu kwadrat (4:3), po uruchomieniu gry na ekranie typu wide (16:9 lub 16:10) mam efekt źle dobranych

proporcji. Czyli ogólnie mówiąc obraz jest zazwyczaj nienaturalnie rozciągnięty. Problem jest widoczny w momencie wybrania opcji full screen.

 

Moje pytania:

1. Jakie istnieją rozwiązania powyższego problemu ? Zaznaczę iż chciałbym uniknąć przycinania grafiki względem ekranu.

2. Czy istnieje możliwość wykrycia typu ekranu ? Np. czy użytkownik używa 4:3, 16:9. Czy muszę na sztywno wstawić opcję przełącz na dany typ w menu opcji ?

 

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gra ma być na Windows, to możesz użyć takiej sprytnej funkcji z WinAPI do pobrania rozmiarów ekranu:

KODint width = GetSystemMetrics(SM_CXMAXIMIZED), height = GetSystemMetrics(SM_CYMAXIMIZED);

 

Stąd już niedaleko do wyznaczenia proporcji ekranu i dostosowania do nich swojej gry.

Etharnion - 2D RPG

Szukam grafika chętnego do współpracy przy projekcie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że powinienem pw ale mi się nie chce :P

 

Mogę prosić autora tematu o zmiane nick'a ;> i kwadrat nie może mieć proporcji 4:3, tam zawsze jest 1:1.

 

Jakby co to każdy kwadrat jest prostokątem ale nie każdy prostokąt kwadratem.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że powinienem pw ale mi się nie chce :P

 

Mogę prosić autora tematu o zmiane nick'a ;> i kwadrat nie może mieć proporcji 4:3, tam zawsze jest 1:1.

 

Jakby co to każdy kwadrat jest prostokątem ale nie każdy prostokąt kwadratem.