Matylda Napisano Kwiecień 1, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 1, 2006 Mam ogromny problem. Muszę napisać grę monopol w Pascalu na informatykę, a zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Musi być 4 graczy, którzy kupują, sprzedają, płacą za pola, itd (jak w grze monopol). Błagam o pomoc!! Na środę muszę mieć choć część programu. Pozdro, Matylda. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iskar Napisano Kwiecień 1, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 1, 2006 [Pascal] przed nazwą tematu. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarkAndrew Napisano Kwiecień 1, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 1, 2006 Jak jesteś w tym dobra to zdążysz.Możesz zrobić tak definiujesz mape jako tablice własngo typu. Typ posiada wiadomość co jest na polu jakie akcje dzieją sie jak ktoś na nie stanie(kupowanie domu, płacenie komuś, cofanie o 2 pola itd) i ewentualnie kogo jest ten dom. Potem masz klase gracze o polach z wartością kasy i numerem pola naktórym gracz stoi, oraz metody ruchu o X pól, płacenie, kupowania. Potem masz pętle w która odpowiada za tury. Najpierw generuje losową liczbe i rusza gracza o tą liczbą(metodą ruchu). następnie sprawdza jakie zajmuje pole tj jeżeli stoi na polu z niekupionym polem to pyta sie gracza czy dokonać zakupu. jeżeli ma się cofnąć t cofa gracza jeżeli ma zapłacić to płaci(albo do 'banku' albo do innego gracze) itd. Przechodzi kolej na następnego gracza itd.. Oczywiścieruch jest możliwy tylko wtedy kiedy grasz ma pieniądze na koncie inaczej omija i przechodzi do następnegoPetla tur była by pętlą repeat .... until (warunek sprawdza czy 3 z 4 graczy ma puste konto).mam nadzieje że przybliżyłem troche mechanike tej gry.//edit sorka za pomyłke dzięki za wytknięcie błedu "Może wam pomoge, może nie, może pierdolcie w dupę się"-prof. Jarząbek Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktoś Napisano Kwiecień 1, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 1, 2006 [quote] Petla tur była by pętlą repeat .... while (warunek sprawdza czy 3 z 4 graczy ma puste konto).mam nadzieje że przybliżyłem troche mechanike tej gry. [/quote]jak repeat, to chyba until, co? A while to inna pętla...a tutaj i tak ramka nie ma znaczenia, chyba, że są jakieś różnice w prędkości działania i objętości kodu Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Kwiecień 1, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 1, 2006 No i kolejna dziewczyna szukająca jelenia...Ułatwię Ci to Matyldo... my, programiści tutaj, jesteśmy obeznani ze zwyczajami dziewczyn i tutaj nikt za Ciebie tego nie napisze, więc jak chcesz to możesz się pytać o coś czego nie potrafisz, a nie o całą grę, czy tam, żeby ktoś za Ciebie kawałek kodu napisał... na pewno nie za darmo :]Skoro to jest lekcja informatki to nauczyciel powinien chociaż was wprowadzić, czyli powiedzieć "jak się za to zabrać", ale jak się olewa lekcje i to co nauczyciel mówi to mamy właśnie takie buble edukacyjne...Co ci przyjdzie z tego, że będziesz miała kawałek kodu, jak nie będziesz potrafiła go dokończyć ? Naprawdę wątpię w to aby ktoś odpowiedział na ten temat tak abyś była usatysfakcjonowana... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Kwiecień 3, 2006 Zgłoś Share Napisano Kwiecień 3, 2006 EEE tam Spine, przesadzasz ja jej to z checia napisze jak mi zaplaci. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.