Skocz do zawartości

[c++]początki z c++ w linuxie


holkov

Polecane posty

Witam ,jestem początkującym w C++ ,swoją przygodę zaczynam razem z książką "Symfonia C++" lecz w książce tego nie wytłumaczyli a na google było mi to ciężko znaleść ,a mianowicie iż zaczerpnąłem z książki krótki program:

#include <iostream>
main()
{
int i ;
     for(i = 0 ; i < 64 ; i = i + 1)
     {
         if( i % 8)
         {
            std::cout << "\t" ; //wypis tabulatora
         }
         else
         {
            std::cout << "\n" ; //przejscie do nowej linii
         }
       // <editor-fold defaultstate="collapsed" desc="comment">
       std::cout << i; // </editor-fold>

     }
}

Kompilator NetBeans wyrzuca mi coś takiego przy próbie kompilacji:

KOD"/usr/bin/make" -f nbproject/Makefile-Debug.mk QMAKE= SUBPROJECTS= .build-conf

make[1]: Wejście do katalogu `/home/holkov/NetBeansProjects/aplikacja one'

"/usr/bin/make" -f nbproject/Makefile-Debug.mk dist/Debug/GNU-Linux-x86/aplikacja_one

make[2]: Wejście do katalogu `/home/holkov/NetBeansProjects/aplikacja one'

mkdir -p build/Debug/GNU-Linux-x86

rm -f build/Debug/GNU-Linux-x86/newmain1.o.d

g++ -c -g -MMD -MP -MF build/Debug/GNU-Linux-x86/newmain1.o.d -o build/Debug/GNU-Linux-x86/newmain1.o newmain1.cpp

newmain1.cpp:2: fatal error: conio.h: No such file or directory

make[2]: Opuszczenie katalogu `/home/holkov/NetBeansProjects/aplikacja one'

make[1]: Opuszczenie katalogu `/home/holkov/NetBeansProjects/aplikacja one'

compilation terminated.

make[2]: *** [build/Debug/GNU-Linux-x86/newmain1.o] Błąd 1

make[1]: *** [.build-conf] Błąd 2

make: *** [.build-impl] Błąd 2

 

BUILD FAILED (exit value 2, total time: 634ms)

powiedzcie szanowni programiści czego tu brakuje ? Kompilowanie w Linuxie niestety różni się drobnostkami od Windowsowego i mam problem właśnie z ogarnięciem tego ,a zależy mi na tym ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany kod kompiluje się w systemie Linux bez problemu.