goofyx Napisano Wrzesień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 Witam kolegów, mam pytanie. Czy ktoś z Was interesował się kiedyś w utworzeniu programu do rzeczywistej symulacji zderzeń pojazdów lub posiada jakieś informacje dotyczące tego tematu. Z góry dziękuję za każdą informację. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 Jak ja bym miał coś takiego zrobić to pewnie zainteresowałbym się jakimś realistycznym silnikiem fizycznym Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Wrzesień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 ogolnie aby to wziasc i zrobic to musisz zainteresowac sie Metodą elementów skonczonych (MES) calosc sprowadza sie do rozbienia modelu, nadania mu wiezow i rozwiazanie jebitnego ukladu rownan. To co ty chcesz zrobic to analiza w zakresie sprezysto-plastycznym, wciaz mocno rozwojowa ze wzgledu na nie pelny model matematyczny (jest kilka teori nie wiadomo ktora jest lepsza) Problem jest jeszcze jeden a mianowicie rownania ktore bedziesz rozwiazywal sa to rownanie rozniczkowe nieliniowe, z tego co mnie pamiec nie myli rozwiazuje sie to iteracyjnie. Pisalem kiedys program tego typu dla elementow belkowych, macierz dla 1 elementu jest 18x18. Jak nie czaisz wytrzymalosci materialow i mechaniki to nawet do tego nie siadaj polegniesz. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofyx Napisano Wrzesień 22, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 CYTAT(Jason @ śro, 22 wrz 2010 - 19:06) <{POST_SNAPBACK}> Jak ja bym miał coś takiego zrobić to pewnie zainteresowałbym się jakimś realistycznym silnikiem fizycznym A polecasz jakiś? Ogólnie na forach ludzie polecają: Havok, PhysX, Unreal Engine. Zastanawiałem się czy nie można by skorzystać z Blendera <- podobno też ma niezły silnik do fizyki + generowanie tego wszystkiego w 3d a oto mi chodzi. ogolnie aby to wziasc i zrobic to musisz zainteresowac sie Metodą elementów skonczonych (MES) calosc sprowadza sie do rozbienia modelu, nadania mu wiezow i rozwiazanie jebitnego ukladu rownan. To co ty chcesz zrobic to analiza w zakresie sprezysto-plastycznym, wciaz mocno rozwojowa ze wzgledu na nie pelny model matematyczny (jest kilka teori nie wiadomo ktora jest lepsza) Problem jest jeszcze jeden a mianowicie rownania ktore bedziesz rozwiazywal sa to rownanie rozniczkowe nieliniowe, z tego co mnie pamiec nie myli rozwiazuje sie to iteracyjnie. Pisalem kiedys program tego typu dla elementow belkowych, macierz dla 1 elementu jest 18x18. Jak nie czaisz wytrzymalosci materialow i mechaniki to nawet do tego nie siadaj polegniesz. MES? Google od razu mnie odesłał do tego tematu <- pierwszy rzut oka na wzory i włosy stanęły mi dęba Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Wrzesień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 Mowilem Wyprowadzenie macierzy dla elementow bazuje na funkcjach ksztaltu. Ogolnie podwojnie zlozone szeregi, samo wyprowadzenie funkcji ksztaltu dla najprostrzych elementow to kilka tablic bazgrołów To co by cie interesowało to elementy płytowe, niestety wymagane jest całkowanie aby wyznaczyć parametry do równań. W zależności od przyjętego podziału elementu będzie się zmieniać dokładność wyników, aby dobrze przeprowadzić symulacje musisz znać właściwości elementów danego typu i zasady związane z ich modelowaniem. Jest do tego kilka książek dla noobów, kiedyś ścierałem się z jedną ale poległem powyżej belki Jak chcesz mogę poszukać gdzieś tego programiku dla belek to sobie ogólnie oblukasz. W skrócie powiem tak, znajomy pisał analizę nieliniową tego zagadnienia w programie jako doktorat. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 22, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 22, 2010 A polecasz jakiś? Ogólnie na forach ludzie polecają: Havok, PhysX, Unreal Engine. Niestety nie polecę żadnego, bo na silnikach fizycznych to się mało znam, ciut więcej na silnikach 3D Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofyx Napisano Wrzesień 23, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2010 Mowilem Wyprowadzenie macierzy dla elementow bazuje na funkcjach ksztaltu. Ogolnie podwojnie zlozone szeregi, samo wyprowadzenie funkcji ksztaltu dla najprostrzych elementow to kilka tablic bazgrołów To co by cie interesowało to elementy płytowe, niestety wymagane jest całkowanie aby wyznaczyć parametry do równań. W zależności od przyjętego podziału elementu będzie się zmieniać dokładność wyników, aby dobrze przeprowadzić symulacje musisz znać właściwości elementów danego typu i zasady związane z ich modelowaniem. Jest do tego kilka książek dla noobów, kiedyś ścierałem się z jedną ale poległem powyżej belki Jak chcesz mogę poszukać gdzieś tego programiku dla belek to sobie ogólnie oblukasz. W skrócie powiem tak, znajomy pisał analizę nieliniową tego zagadnienia w programie jako doktorat. Jakbyś coś podesłał do polukania byłbym wdzięczny. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Wrzesień 23, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2010 Pamiętam, że kiedyś pod Arch Linuksem grałem w pewną grę, właśnie z crash testem... http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTER...est-19121.shtml - to było to Jakbyś chciał wiedzieć, to silnik graficzny z którym jestem najbardziej obeznany (Panda 3D) posiada integrację z silnikiem fizycznym ODE - czyli tym, którego użyli do napisania tego programu. Może źródła z linku pomogą Ci w skleceniu czegoś własnego Chyba, że to rzeczywiście musi być bardzo dokładne, to pewnie ODE odpada. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofyx Napisano Wrzesień 23, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2010 Pamiętam, że kiedyś pod Arch Linuksem grałem w pewną grę, właśnie z crash testem... http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTER...est-19121.shtml - to było to Jakbyś chciał wiedzieć, to silnik graficzny z którym jestem najbardziej obeznany (Panda 3D) posiada integrację z silnikiem fizycznym ODE - czyli tym, którego użyli do napisania tego programu. Może źródła z linku pomogą Ci w skleceniu czegoś własnego Chyba, że to rzeczywiście musi być bardzo dokładne, to pewnie ODE odpada. Im dokładniejsze tym lepsze <- i w tym problem Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Wrzesień 23, 2010 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 23, 2010 http://thetosters.pl/cos/somes_poor.zip Odkopalem gdzies na starym CD, nie pytaj jak to sie obsluguje bo nie wiem ;D reverse eng. przed toba, z tego co pamietam to daja to rade z elementami prętowymi. wydaje mi sie ze w D7 pisane. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofyx Napisano Wrzesień 27, 2010 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 27, 2010 Z crash testem to mnie starość zastanie <- jestem na etapie czytania i staraniu się zrozumieć dużej ilości teorii i wzorów, ale bez tego ani rusz Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.