Skocz do zawartości

Crash-test


goofyx

Polecane posty

ogolnie aby to wziasc i zrobic to musisz zainteresowac sie Metodą elementów skonczonych (MES)

calosc sprowadza sie do rozbienia modelu, nadania mu wiezow i rozwiazanie jebitnego ukladu rownan.

To co ty chcesz zrobic to analiza w zakresie sprezysto-plastycznym, wciaz mocno rozwojowa ze wzgledu na nie pelny model matematyczny (jest kilka teori nie wiadomo ktora jest lepsza) Problem jest jeszcze jeden a mianowicie rownania ktore bedziesz rozwiazywal sa to rownanie rozniczkowe nieliniowe, z tego co mnie pamiec nie myli rozwiazuje sie to iteracyjnie. Pisalem kiedys program tego typu dla elementow belkowych, macierz dla 1 elementu jest 18x18.

Jak nie czaisz wytrzymalosci materialow i mechaniki to nawet do tego nie siadaj polegniesz.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CYTAT(Jason @ śro, 22 wrz 2010 - 19:06) <{POST_SNAPBACK}>

Jak ja bym miał coś takiego zrobić to pewnie zainteresowałbym się jakimś realistycznym silnikiem fizycznym :)

 

A polecasz jakiś?

Ogólnie na forach ludzie polecają: Havok, PhysX, Unreal Engine.

Zastanawiałem się czy nie można by skorzystać z Blendera <- podobno też ma niezły silnik do fizyki + generowanie tego wszystkiego w 3d a oto mi chodzi.

 

ogolnie aby to wziasc i zrobic to musisz zainteresowac sie Metodą elementów skonczonych (MES)

calosc sprowadza sie do rozbienia modelu, nadania mu wiezow i rozwiazanie jebitnego ukladu rownan.

To co ty chcesz zrobic to analiza w zakresie sprezysto-plastycznym, wciaz mocno rozwojowa ze wzgledu na nie pelny model matematyczny (jest kilka teori nie wiadomo ktora jest lepsza) Problem jest jeszcze jeden a mianowicie rownania ktore bedziesz rozwiazywal sa to rownanie rozniczkowe nieliniowe, z tego co mnie pamiec nie myli rozwiazuje sie to iteracyjnie. Pisalem kiedys program tego typu dla elementow belkowych, macierz dla 1 elementu jest 18x18.

Jak nie czaisz wytrzymalosci materialow i mechaniki to nawet do tego nie siadaj polegniesz.

MES? Google od razu mnie odesłał do tego tematu :) <- pierwszy rzut oka na wzory i włosy stanęły mi dęba :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem ;)

Wyprowadzenie macierzy dla elementow bazuje na funkcjach ksztaltu. Ogolnie podwojnie zlozone szeregi, samo wyprowadzenie funkcji ksztaltu dla najprostrzych elementow to kilka tablic bazgrołów ;)

 

To co by cie interesowało to elementy płytowe, niestety wymagane jest całkowanie aby wyznaczyć parametry do równań. W zależności od przyjętego podziału elementu będzie się zmieniać dokładność wyników, aby dobrze przeprowadzić symulacje musisz znać właściwości elementów danego typu i zasady związane z ich modelowaniem.

Jest do tego kilka książek dla noobów, kiedyś ścierałem się z jedną ale poległem powyżej belki :) Jak chcesz mogę poszukać gdzieś tego programiku dla belek to sobie ogólnie oblukasz. W skrócie powiem tak, znajomy pisał analizę nieliniową tego zagadnienia w programie jako doktorat.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowilem ;)

Wyprowadzenie macierzy dla elementow bazuje na funkcjach ksztaltu. Ogolnie podwojnie zlozone szeregi, samo wyprowadzenie funkcji ksztaltu dla najprostrzych elementow to kilka tablic bazgrołów ;)

 

To co by cie interesowało to elementy płytowe, niestety wymagane jest całkowanie aby wyznaczyć parametry do równań. W zależności od przyjętego podziału elementu będzie się zmieniać dokładność wyników, aby dobrze przeprowadzić symulacje musisz znać właściwości elementów danego typu i zasady związane z ich modelowaniem.

Jest do tego kilka książek dla noobów, kiedyś ścierałem się z jedną ale poległem powyżej belki :) Jak chcesz mogę poszukać gdzieś tego programiku dla belek to sobie ogólnie oblukasz. W skrócie powiem tak, znajomy pisał analizę nieliniową tego zagadnienia w programie jako doktorat.

Jakbyś coś podesłał do polukania byłbym wdzięczny.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że kiedyś pod Arch Linuksem grałem w pewną grę, właśnie z crash testem...

http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTER...est-19121.shtml - to było to :)

Jakbyś chciał wiedzieć, to silnik graficzny z którym jestem najbardziej obeznany (Panda 3D) posiada integrację z silnikiem fizycznym ODE - czyli tym, którego użyli do napisania tego programu. Może źródła z linku pomogą Ci w skleceniu czegoś własnego ;) Chyba, że to rzeczywiście musi być bardzo dokładne, to pewnie ODE odpada.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że kiedyś pod Arch Linuksem grałem w pewną grę, właśnie z crash testem...

http://linux.softpedia.com/get/GAMES-ENTER...est-19121.shtml - to było to :)

Jakbyś chciał wiedzieć, to silnik graficzny z którym jestem najbardziej obeznany (Panda 3D) posiada integrację z silnikiem fizycznym ODE - czyli tym, którego użyli do napisania tego programu. Może źródła z linku pomogą Ci w skleceniu czegoś własnego ;) Chyba, że to rzeczywiście musi być bardzo dokładne, to pewnie ODE odpada.

Im dokładniejsze tym lepsze <- i w tym problem :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...