Skocz do zawartości

OpenGL a C#


kb0ss

Polecane posty

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, także na początku chciałbym wszystkich serdecznie powitać! :)

Przechodząc do mojego małego problemu..

Chciałbym rozpocząć naukę OpenGL.

Mój problem polega głownie na tym że jestem '.netowcem', preferuję c#. Czytając różne fora, przeglądając literaturę, tutoriale, mało co wspomina się o pisaniu

grafiki w c#. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens szukać jakiś tutoriali odnośnie pisania za pomocą c#. Umiem pisać w c++, tzn. nie jestem jakimś guru

ale napisałem kilka mniejszych programików. Szczerze mówiąc od c++ i opengl'a odciąga mnie toporne ( jak na pierwszy rzut oka ) winapi.

I kolejne pytanie. Czy pisząc, powiedzmy wizualizacje jakiś procesów różnica w wydajności między c++ a c# będzię znaczna?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W C++ możesz spokojnie pisać z użyciem OpenGL bez WinAPI. wtedy korzystasz z SDL'a i masz przenośny program - możesz skompilować na Linuksa, Mac'a i Windows'a bez modyfikacji kodu (jak trzymasz się innych przenośnych bibliotek). Wizualizacja procesów zależy od tego jak to napiszesz. Jak w dużej mierze skorzystasz z funkcji .NET'a to może być szybsze, niż amatorsko napisany kod w C++. Pisanie OpenGL praktycznie niczym się nie różni dla obu języków, ale jednak jak masz załadować teksturę z pliku to tego sam OpenGL nie obsługuje i będziesz musiał do tego użyć inne funkcje. C++ na razie króluje w temacie tworzenia gier bo najwięcej pod niego zostało napisanych bibliotek i tutoriali.

 

A wiesz co mnie odciąga od C# i .NET?

1. To, że pochodzi od wiadomej firmy.

2. Przenośność kodu, tylko środowisko open-source'owe samo musi się martwić o przenośność kodu, projekt Mono, sponsorowany przez Novella.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...