5corpio Napisano Wrzesień 5, 2009 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 5, 2009 Mam pytanie w javie nigdy porządnie się nie bawiłem dlatego pewnie wyda się to dziwne ale potrzebuje wyświetlać grafikę 2d i nie wiem czy istnieją jakieś API czy jakich pakietów się z tamtąd używa? Bo wiem, że jest m3g bo przez jakiś czas dawno temu go używałem ale to jak potrzebowałem modeli 3d etc. Natomiast teraz potrzebuję zrobić "grę" (w zasadzie nie potrzebuje jej zrobić) Upraszczając potrzebuje jakiegoś: DelphiX, Omegi czy tam czegoś podobnego dla JAVA na TEL. komórkowy Chyba, że do tego wystarczą standartowe klasy jakieś ale nie mogę nigdzie nic fajnego wyszukać :/ Będe wdzieczny za jakieś info. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Wrzesień 6, 2009 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 na komorczaki masz takie cuda: 1. do 3d mozesz uzywac: m3g, mascot (chyba tylko sonyEricsson), open gl es (ale to highendowe phony) 2. do 2d mozesz uzyc czegos z punktu 1, ale to jest przerost formy nad trescia. Powinienes uzyc klas Graphics (metoda drawImage, drawRegion, setClip) + klas Image ewentualnie Sprite. Jest chyba jeszcze TiledMap ale nie pamietam czy jest to w standardzie czy bylo to rozszerzenie na jakies konkretne modele. Do pelni szczescia powinnienes jeszcze wybrac po czym chcesz dziedziczyc ekran. Opcje sa 2: Canvas (ustaw w konstruktorze setFullScreen(true)) albo GameCanvas. Ja polecam to pierwsze bo ma bardziej "rozproszony" model, masz osobne metody na zdarzenia, w GameCanvas troche inaczej robi sie petle renderingu. No i na koniec potrzebujesz Thread aby zrobic animacje, jeden watek iterujacy ci painta bedzie w zupelnosci wystarczajacy, chyba ze chcesz zrobic jakis ladny loader z cudami na kiju to mozesz skusic sie na 2 watki. tyla, jak cos wiecej to pisz. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Wrzesień 6, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 No to właśnie wiedziałem, że bez sensu będzie zaprzęgać te silniki do 3d skoro to ma być proste 2d. Czyli widzę muszę ogarnąć tą klasę Graphics itp. Trochę drażni mnie to kodzenie w javi-e ale muszę w końcu spróbować. Liczyłem na Ciebie Toster bo wiedziałem hehe, że siedzisz w tej javie prawie po uszy:] Jeszcze taka proźba nie masz może jakiegoś framework-a na kompie czystego już powiedzmy ze wszystkim "podpiętym" ? Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Wrzesień 6, 2009 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 Hyh ja tez siedze ostatnio w Javie po uszy bo robie tez jako programisty Javy i tez bedziemy sie zabierac za oprogramowanie na komorki, z tego co wyczytalem w madrej ksiazce o Javie ME wynika to co mowi Toster, prezentowany tam sposoby wyswietlania grafiki 2D to zwykły Canvas i Thready do petli rysowania My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Wrzesień 6, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 A masz tą książke fizycznie czy jakiś PDF bo chętnei bym zapoznał się z nią :] Edit: Myślałem, że jest coś ciekawszego w tej javie niż zwykły Canvas... to pewnie tak samo działa jak Canvas w delphi Edit2: W zasadzie już mam chyba jakotakiego framework-a z już Canvasem po którym mogę "malować" z tego co widzę to teraz muszę ogarnąć reszte rzeczy. Chociaż za każde info będę wdzięczny bo nadal nie bardzo wiem co z czym sie je Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Wrzesień 6, 2009 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 nie mam frameworka, bo pisanie gier na komorki jest bardzo specyficzne. Zazwyczaj 60-70% tworzy sie od zera czesto Copy&Paste wybranych metod. Takie malo generyczne podejscie jest zwiazane ze starymi modelami ktorych jest sporo a trzeba wcisnac kupe rzeczy w mala ilosc pamieci wiec tnie sie kod ile wlezie. Na nowych telefonach nie ma tego problemu. Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Wrzesień 6, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Wrzesień 6, 2009 I tak już sobie poradziłem;) Mam jakiś Canvas i wrzuciłem sobie dla przykładu klasę Sprite wczytałem PNG i się animuje i rusza więc do szczęścia mi nic więcej nie potrzeba już chyba Tylko nie wiem czemu jak wrzuciłem na swoją nokię 6300 to mi wywaliło, że aplikacja jest hmm nieprawdiłowa czy coś takiego ale to później ustale pewnie w przypływie radości coś nie to wrzuciłem :/ Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sazian Napisano Wrzesień 7, 2009 Zgłoś Share Napisano Wrzesień 7, 2009 warto zainteresować się klasą Graphics2D jest to "nowsza" wersja klasy Graphics wzbogacona o kilka metod - np. rotacje obrazu no i oczywiście można ją rzutować na Graphics Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.