Skocz do zawartości

[C++ i OGL] Obrot modelu


Komputerowiec

Polecane posty

Siemka. Tworze sobie silnik 3D i jestem na etapie modeli, mam juz ich ladowanie, wyswietlanie i animacje. I teraz mam problem. Ustawilem model tak, zeby losowal punkt na mapie i szedl do niego, ale gdy biegnie, chce go obrocic ku niemu, bo dziwne by bylo, jakby biegal tylem lub bokiem. Wiec pytanie: Jak obrocic model, tak aby "patrzyl" na niego.

 

Z gory THX.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sie posłużyć funkcjami trygonometrycznymi, a konkretniej atan (arctg). Tylko musisz pamiętać o ćwiartkach układu współrzędnych (kod będzie musiał uwzględnić je pewnym warunkami). Pamiętaj również, że atan zwraca wynik w radianach, więc aby obrócić w OpenGL o dany kąt, będziesz musiał wynik zamienić na stopnie.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...