Komputerowiec Napisano Czerwiec 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2009 Siemka. Tworze sobie silnik 3D i jestem na etapie modeli, mam juz ich ladowanie, wyswietlanie i animacje. I teraz mam problem. Ustawilem model tak, zeby losowal punkt na mapie i szedl do niego, ale gdy biegnie, chce go obrocic ku niemu, bo dziwne by bylo, jakby biegal tylem lub bokiem. Wiec pytanie: Jak obrocic model, tak aby "patrzyl" na niego. Z gory THX. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Czerwiec 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2009 Musisz sie posłużyć funkcjami trygonometrycznymi, a konkretniej atan (arctg). Tylko musisz pamiętać o ćwiartkach układu współrzędnych (kod będzie musiał uwzględnić je pewnym warunkami). Pamiętaj również, że atan zwraca wynik w radianach, więc aby obrócić w OpenGL o dany kąt, będziesz musiał wynik zamienić na stopnie. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Komputerowiec Napisano Czerwiec 11, 2009 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2009 Uuuu... to bedzie ciezko, dobrze, ze mam brata ;]. Thx. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Czerwiec 11, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 11, 2009 Po co Ci brat ? Wystarczy Ci wikipedia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tangens#Defin...stok.C4.85tnego Patrzysz na definicje tangensa. Ten stosunek właśnie wstawiasz do atan, aby otrzymać kąt. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.