goofyx Napisano Maj 30, 2009 Zgłoś Share Napisano Maj 30, 2009 Witam wszystkich. Po sporej przerwie w obecności na tym forum powracam Kilka słów o projekcie: 1. Nazwa kodowa ( nie końcowa ) : NidHogg 2. Rodzaj gry: ekonomia, tycoon, manager 3. Rodzaj rozgrywki: on-line W tym momencie wielu zastanawia się po co kolejna taka gra. Osobiście uważam, że to nie będzie kolejna gra ekonomiczna. Dlaczego? Chciałbym zawrzeć w niej jak najwięcej realizmu, zależności miedzy graczami i światem w grze oraz statystykami świata rzeczywistego. Cały projekt można podzielić na 3 części: 1. Serwer logiki <- odpowiedzialny za wyliczanie np.: sprzedaży w sklepach, produkcji maszyn, zarobków itp itd ( część od której zależy 90% gry ) 2. Serwer kliencki <- odpowiedzialny za komunikację z klientami gry i przesyłanie danych od nich i do nich 3. Klient gry <- to na czym będą grali userzy Co za tym idzie, najlepiej by było gdyby przy projekcie pracowało 3 programistów (po jednym nad każdą częścią). Ja w tej chwili pracuję nad pkt.2, który rozwijam intensywnie od 2 tygodni przez co prace z pkt.3 utknęły w miejscu. Więcej informacji można znaleźć na moim blogu na którym dodaje kolejne opisy projektu: NidHogg Nie ukrywam, że poszukuję osoby/osób, które zechciałyby poświęcić swój wolny czas i wspomóc mnie w realizacji zamierzonych celów. Najbardziej ucieszyłbym się, gdyby ktoś mógł tworzyć klient do gry. Zarówno język jak i wykorzystane techniki są dowolne ( może być delphi, c++ i directX, openGl). Protokół komunikacji będzie dostępny w dokumentacji, więc nie powinno być problemu w tworzeniu klienta. Pozdrawiam, goofyx Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DevPort Napisano Czerwiec 26, 2009 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 26, 2009 Sie wie, se wchodze w to ;d Co do samej gry to wszystko pisze na blogu Goofyx'a Co już zrobione (w 4 dni) dot. klienta gry : - własny format ATF plików do przechowywania tekstur (skompresowanych lub nie), na razie wersja 1.0 nie obsługuje przechowywania mipmap (ale to kwestia 1 dnia ;P), zrobiony też ATFMan (taki ala manager tych plików) - Sam klient budowany z użyciem OpenGL + GLUT - Display Manager (obudowany odpowiednio GLUT, ale można wszystko inne obudować i też będzie działać ), Manager Textur Co w najbliższym czasie do zrobienia: - GUI - Połączenia TCP/IP - Decyzja czy gra 2D czy 3D Jeszcze 1 info dot. klienta. Kodzony w Free Pascal ( tryb objfpc lub delphi ), pisany z myślą o przenośności kodu, nie używane są unity typu: SysUtils czy podobne. Część funkcji np. z OpenGL nie dostępnych w standardowych plikach FPC (GL, GLUT) samodzielnie ładowana z plików *.dll lub *.so Screeny: Pozdrawiam. Prawdziwy programista wiesza sie wraz ze swoim programem. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.