Skocz do zawartości

Force Script Language


Force

Polecane posty

Ostatni update: 16 II 2009 (Wersja 0.2a)

Jak się można było domyśleć po temacie "Maine ONP" można by rzecz "Maine FSL". FSL = tytuł tematu. Idąc za modą napisałem swój własny język skryptowy o nazwie jak w temacie w aktualnej wersji 0.1/2a. Ma być on dalej rozwijany gdyż końcowe założenie jest aby można go było używać wygodnie w programach w Delphi, taka własna lua. Jest to wersja: głęboka alpha wersji 0.1. Wersja 0.1 ma być o wiele bogatsza, a wersja 0.3 to dopiero będzie huragan. No ale do rzeczy:

- struktura skryptu jak plików dpr.

- 3 typy zmiennych

- zmienne oraz stałe

- bloki begin..end

- 3 pętla repeat,while oraz for (z opcją DownTo)

- instrukcje break, exit, continue.

- if.. then

- możliwość zagnieżdżania pętel.

- i inne rzeczy oraz ograniczenia, ale w readme

Więcej w readme, wersje pomiędzy 0.1/2a a 0.1 będą tylko na mojej stronie. Polecam przeczytać readme gdyż ma mas informacji co da się, co nie oraz co się planuje.

Plik interpretera,6 przykładowych skryptów i readme:

plik

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatnia odpowiedź

Ogólnie: abyście testowali:d

5corpio - podaj jaki plik mu podajesz?

Mam nadzieję, że wersję 0.2 będe mógł dac jako projekt na kompilatory więc się śpiesszyłem aby pokazać jutro ludkowi aby zaakceptował i nie kazał robić w C++ z użyciem yacc-a i w ogóle jakaś tandeta. No i pokazuję, że coś robię bo zauważyłem, że jak np. jest jakiś mikrokonkurs lub projekt Toster robi to wychodzi, że każdy coś robi ale nie widać tego, to ja pokazuję, że coś robię, a nie tylko plumkam :D No i nawet jeśli mam poświęcić jeszcze 3 miesiące aby dało to się używać w projektach to warto, wolę robić coś co sam użyję potem wiele razy lub może ktoś zacznei też używać co by było miłe :)

Będzie wersja do używania w projektach, jeszcze nie wiem na jakiej licencji i prawdopodobnie będzie używała rtti aby można było przekazywać obiekty jako parametry

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szalejesz Force ...To tak jak ja ,też pisałem język skryptowy ,ale potem mi się nie chciało i nie ma ...Póki co w mojej Argencie brakuje obsługi pętli,if-then i mało jest funkcji wewnętrznych ..Można jednak pisać własne funkcje i co najlepsze planuje zrobić obsługę komponentów ...Czyli wystarczy skrypt i interpreter i mamy program ...Jednak prace nad projektem wstrzymałem chwilowo (aż 5 miesięcy) ,ale bedzie mi on teraz potrzebny (język) ,więc dodam ostatnie bajery i na net ...

 

 

Ale to co ty zrobiłeś to kawał dobrej roboty ,szkoda że dopiero teraz o tym piszesz ,bo ja ten projekt ściagałem 7 miesięcy temu ..

 

Należy ci się jak zawsze szacun

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest to samo, co tam dawno temu pokazałem, że pseudo assembler, to jest inny projekt, pisany około 2 miesiące z przerwami na relaksik (a były to spore przerwy) i powstały bo nabrałem doświadczenia i umiem lepiej leżakować (czytaj więcej czasu spędzam na leżeniu i mysleniu), dlatego to nie wygląda jak tamten assmebler, ale lepiej

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bedzie z tego niezly bajer ...Ojć konkurencja jest ,trza sie śpieszyć bo zmienne uciekną

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencja jest daleko do przodu :)

 

http://www.remobjects.com/ps.aspx

http://paxcompiler.com ;)

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Nie kompiluje kodu do assemblera, ale do własnego pośredniego kodu

2) No też chamy, że napisali język skryptowy :D no nic, zobaczę jakie mają rozwiązania, i tak muszę to napisać bo chce oddać jako projekt. W sumie to z RemObjects to duże ma pliki, ja mam z 5200 linijek kodu na wszystko, a oni 15000 na sam pas od kompilatora :D Zobaczymy co ja będe miał za 7 lat ;)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to w tym PascalScript by RemObjects kompilowane jest wszystko do "własnego kodu pośredniego" :)

 

Zresztą alternatyw nigdy za wiele.

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja bede korzystal z mojego :D konkurencja tak do przodu ,ale jak to czasne to DoSymfoniaB... bedzie sieczka :D grrr

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy wy oglądacie mangi po 23 ( :P ) inni ciężko pracują, dlatego są zmiany w FSL-u. Mógłbym tu wszystko napisać, ale trza reklamować blog, a jak. Dlatego zapraszam na Blog. Dla zachęty powiem, że jest else w if-ie (nie ma za co Nvm :P ), a to jest drobna zmiana w porównaniu z tą większą ;)

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj kod zrodlowy :D ,będzie co zgapiac ahahha ...Force dobre i bez gadania ..nie szalej tk z FSL bo staniesz sie chodzacym językiem :D

 

 

 

PS.Open Source ??

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahah ....to dobrze ...przynajmiej Dexarz nie bedzie miał gotowca !!!A co ważne jak to udostępnisz ,to będzie bardziej dopracowane ...oj biedna Argenta ..

 

 

 

EDIT

 

 

Japimpumba !! Właśnie leniwie wlazłem na bloga ,patrze fragment kodu w FSL ...Przeciez FSL to Delphi !!!! ..Moja Argenta ,jest raczej podobna do PHP niż do Delphi ...

 

$mojastara:?; //Tworzenie zmiennej

$to_kopara:='Właśnie'; //Ech

#message('Cie trzasnie');

$abcd+=v2+v2+(v2+2)*(v2-2); //Wkroczyła Ariadna Calc

#message("abcd"); //Wyświetli sie wartosć zmiennej abcd ,ciekawe ,że podałem to w cudzymsłowiu ,można też inaczej...

 

 

To powyższe to wycinek kodu Argentowskiego ...

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajer ...to tak bo pisze readme !!! faktycznie nie ściagałem ,bo nie potrzebowalem ..ale skoro już jest to ściagne ,ale jutro bo ,dziś póżno a dobranocka sie skończyła .....

 

 

 

GutNacht!!

Aktualnie piszę 32 bitowy system operacyjny.

ASE2.0 100% ,DME (Dynamic Motion Engine) v2.0 10% ,32 bit PumaOS - 40%

Stick's Adventure 3 - 0%

Komp nr.1 AMD Duron 1,3 Ghz ,256 MB Ram DDR PC133 (na eBoostr mam jeszcze 1 GB) ,Nvidia GeForce FX 5500 256MB DDR

Komp nr.2 (laptop) AMD Athlon XP 2,0 Ghz , 192 MB Ram DDR PC2700 (na eBoostr mam jeszcze 3 GB) , Via S3 Unichrome IGP

Przykład programu w ASE2.0:

<?arg #CreateProcs; $i:?;

#For('$i,10,1,@Lab');@Lab;

#Sleep(100);

#Message("Ten komputer ulegnie autodestrukcji za $i sekund");

#Retf;

#Message('Dead'); arg?>

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt nie ściaga tych plików bo jakby otworzył to by zobaczył 8 przykładowych skryptów, a 5 dni temu sześć, i każdy miał strukturę pascala. Nawet w readme napisałem o tym.. readme.txt to chyba najrzadziej czytany plik w informatyce po license.txt

Za zobacze do końca tego tygodnia i powiem jak z wrażeniami, możesz być spokojny, ale jeszcze nie dzisiaj. :)

Pozdrawiam,

vo7 (;

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Babole:

 

1) Zeby skozystac z jakiejs zmiennej nie trzeba jej deklarowac poprostu jest :)

2) Nie dałem jednego średnika i dostalem 21błędów :D

3) wykrzyknik przed nazwa tworzonej funkcji i zwiecha twojego programu

4) Write(a / 1); - takie cos tez robi zwieche

5) Write(a, 1); - i tozwiesza program

6) for i:=0 To ((Count()-1)) Do - co dziwne, to dziala :D

7) for i:=0 (To) Count-1 Do - i kolejna zwiecha

 

Wywal ten durny enter na koncu bo mnie wkurza.

A poza tym ANIME ROX!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wosiedem, ja nie mówiłem w tym kontekście, tylko, że się ktoś wypowiada, a potem mówi, że pokonał lenia i wszedł na blog i że jutro ściągnie. Wolę aby nikt się nie wypowiadał niż aby się wypowiadały osoby, które nie sprawdziły na jaki temat mówia.

Blind, sprawdzę. Ale tak: przy średniku jest tyle błędów, bo pomimo braku średnika kompilator próbuje dalej iść. Write/Writeln/readln/read przyjmują tylko jeden parametr, na wersje 0.1 poprawie to. To z dzieleniem muszę poprawić bo dzielenia ma nie być skoro nie ma zmiennych real to "/" nie ma sensu. Reszte rzeczy sprawdze.

Edit:

Wszystko poprawione, nowsza wersja na blogu, oprócz tego poprawiłem, że jak są błędy to i tak czyści pamięć. Enter jest na końcu bo gdy skryptem najeżdża się na program to on go uruchamia a potem się wyłącza, więc trzeba coś nacisnąć przed wyłączeniem

Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...