makintosz Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 Witam!!! Chciałbym zacząć programować gry w C++ i DriectX. Jednak czytając wiele tutoriali nie mogłem się dowiedzieć niektorych rzeczy głównie związanych z samym początkiem. Często czytałem o czyms czego nie moglem znalezc albo to o czym czytalem okazalo sie przestarzale i nikt w tym juz nie programuje. Więc stąd moje pytanie o takie rzeczy jak: -Jaki kompilator? Wersja itp.? -Directx ale jaki? I czy jakies specjalne inne rzeczy z tym związane? -Czy potrzeba jeszcze jakis innych plików/programów itp.? Thanks from the mountain Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 Jeżeli chcesz pisać gry to ucz się języka programowania, a cała reszta prosi się o RTFM. CYTAT("makintosz")Jaki kompilator? Wersja itp.? GCC, najnowszy CYTAT("makintosz")Directx ale jaki? Żaden. Jeśli tego nie wiesz to moim zdaniem nie potrzebujesz. Czy potrzeba jeszcze jakis innych plików/programów itp.? Nie potrzeba. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 1)najlepiej visual c++ natomiast jesli chodzi o to jaka wersja to oczywiscie im nowsza tym lepsza glownie tu chodzi o sama wygode kozystania z tego. 2)DirectX tez im nowszy tym lepszy, sam DirectX SDK wystarczy 3)I tu zalezy co chcesz robic jesli grafike 3D to na pewno sprzyda ci sie jakis program do tworzenia modeli www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 wg mnie dobry jest już visual 2005, szóstkę odradzam, 2008 nie wiem, nie sprawdzałem, a gcc to kompilator, przydałoby się też IDE jakieś, niestety do gcc nie spotkałem IDE co by debuger działał (choć intensywnie nie szukałem), codeblocks jest dobry - ma zwijanie metod do linijki co się przydaje przy dużym kodzie. Mozna użyć gotowego silnika np. irrlicht, ogre, chyba że chcesz sam wszystko napisać Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 a gcc to kompilator, przydałoby się też IDE jakieś, niestety do gcc nie spotkałem IDE co by debuger działał Pytanie było o kompilator :] Różnych IDE dla GCC nie brakuje i każdy znajdzie coś dla siebie. Mnie tam wystarcza kolorowanie składni. Przykładowo z bardziej rozbudowanych NetBeans, albo Anjuta... Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 Ja oprócz kolorowania potrzebuje zwijanie funkcji no i w gcc przynajmniej mi nie udaje się postawić breakpointa który by działał, dlatego wole gdy ide jest z kompilatorem zintegrowane mocno jak Borlanda czy Microsoftu, wiem, że przy gcc chwytało mnie gdy ciągle pisałem printfy i scanfy aby wyświetlać zmienne i zatrzymywać działanie programu Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Czerwiec 3, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 3, 2008 Przypominam że ten temat nie jest o kompilatorach dla c++ i o tym co kto potrzebuje w nich. Tak wiec każdy nastepny post na ten temat bedzie usuwany :] www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makintosz Napisano Czerwiec 4, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 A macie może jakis link do kursu, związanego z C++ i DirectX, w którym było wszystko opisane to wszystko od początku, od totalnego zera? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 Cześć! Polecam ten link: Od zera do gier kodera zacznij od początku C++, WinAPI i dopiero DirectX lub coś innego np. OpenGL. Pozdrawiam P.S. DirectDraw grafika 2D, DirectX Graphics grafika 3D Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajew4 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 DirectX rowniez grafika 2D My life for Aiur! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 DirectX rowniez grafika 2D a według Ciebie o czym ja mówiłem?? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 DirectX Graphic? raczej Direct3D DirectDrawa juz raczej nikt nie uzywa. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 DirectX Graphic? raczej Direct3D Właśnie to napisałem wyżej w dokumentacji DirectX używają nazwy DirectX Graphic a nie Direct3D Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makintosz Napisano Czerwiec 4, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 Czyli czego sie teraz używa? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 Czyli czego sie teraz używa? DirectX, OpenGL itd... zależy, co chcesz osiągnąć dałem Ci wyżej link, poczytaj myślę, iż C++ i DirectX to dobry wybór Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makintosz Napisano Czerwiec 4, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 Ale mi chodzi już o sam Directx, tzn. DirectDraw Direct3d czy Direct Graphic itp. Bo wlasnie tego nie bardzo kminie, czym to sie rozni itp. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 4, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 4, 2008 Ale mi chodzi już o sam Directx, tzn. DirectDraw Direct3d czy Direct Graphic itp. Bo wlasnie tego nie bardzo kminie, czym to sie rozni itp. Wyżej miałeś wyjaśnione DirectDraw to tylko prosta grafika 2D, już od jakiegoś czasu microsoft nie rozwija DD Direct3d == Direct Graphic - to jest to samo, zastosowanie: grafika 3d oraz 2d i polecam zabrać się za naukę właśnie Direct3d (Direct Graphic) jest troszkę trudniejsze od DD, lecz daję znacznie większe możliwości Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 DirectX Graphic? raczej Direct3D DirectDrawa juz raczej nikt nie uzywa. ja używam ;] soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 ja używam ;] Blind pewne fakty koloryzuje (troszkę naciąga) aby młodemu łatwiej było podjąć decyzje naprowadza go na 3D Pozdrawiam! P.S. Ja też używam i jak widać, nie jestem sam Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makintosz Napisano Czerwiec 5, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 A na przykład w jakis takich juz oficjalnych grach w sklepach itp. to też się uzywa D3D, tak? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xevil21 Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 Dokładnie tak w bardzo wielu grach używa się DirectX Direct Graphic, wystarczy spojrzeć w wymagania, prawie każda gra potrzebuje najnowszych bibliotek DirectX. Pozdrawiam! Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HNB Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 i w gwoli ścisłości : D3D + DirectDraw = DirectX Graphic od czasów zakończenia prac nad DD. soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end… delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala only programmers and drug dealers call their customers "users" Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makintosz Napisano Czerwiec 5, 2008 Autor Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 Okej, dzieki, a co jeżeli chodzi o wersje Directx-a, to znaczy jeżeli na przykład mam ksiazke o C++ i Directx 9 a nowszy jest juz Directx 10 to musze wszystko przepisywac to co zrobilem, tylko czesc czy moze nic? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 Nie, nie musisz w 99% przypadków, po prostu uzywasz obiektów co się kończą (zaczynają) na d9 Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blind Napisano Czerwiec 5, 2008 Zgłoś Share Napisano Czerwiec 5, 2008 Force to nie takie proste, przejsc z dx8 na dx9 nie jest trudno wiekszosc wlasnie to tylko zamiana w nazwie 8 na 9 ale nie tylko. Dx10 juz bardziej sie rozni od 9 tak wiec troche siedzenia by bylo zeby to przepisac. www.blinder.pl - Blog Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.