Skocz do zawartości

[C++] kalkulator


kamilmasow

Polecane posty

Witam!!!

Jestem początkującym użytkownikiem programowania i nie wiem jak ustawić poprawne wyświetlanie wyniku dzielenia liczb. Używam programu Borland C++.

Mam wpisane w programie:

 

#include <stdio.h>

#include <conio.h>

void main(void)

{

int a,b; //deklaracja zmiennych a i b

int suma,roznica,iloczyn;

float iloraz;

clrscr();

printf("Podaj liczb© A: \n");

scanf("%d",&a);

printf("Podaj liczb© B: \n");

scanf("%d",&b);

suma=a+b;

roznica=a-b;

iloczyn=a*b;

iloraz=a/b;

printf("Wyniki dziaa:\n");

printf("Suma: %d\n",suma);

printf("Rnica: %d\n",roznica);

printf("Iloczyn: %d\n",iloczyn);

printf("Iloraz: %.3f\n",iloraz);

 

getch();

}

 

 

 

Wyświetla się:

 

Podaj liczbę A:

(np.)5

Podaj liczbę B:

(np.)10

Wyniki działań:

Suma: 15

Różnica: -5

Iloczyn: 50

Iloraz: 0,000000

 

 

Co zmienić aby wyświetlało poprawny wynik ilorazu - 0,50...??

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem początkujący, a czytałem, że c++ jest łatwy dla początkujących :)

 

Jasne, że jest łatwy dla początkujących, każdy język będzie dla Ciebie prosty,

 

jeśli tylko włożysz w jego naukę odpowiednią ilość czasu i nie poddasz się

 

przy pierwszych niepowodzeniach :rolleyes:

 

Pozdrawiam!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że jest łatwy dla początkujących, każdy język będzie dla Ciebie prosty, jeśli tylko włożysz w jego naukę odpowiednią ilość czasu i nie poddasz się przy pierwszych niepowodzeniach

Popieram, ale dorzucę swoje trzy grosze - moim zdaniem lepiej się nauczyć kodzenia na Pascalu, bo potem łatwo jest przejść na C++. Widzę sam po sobie. ^^

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczyć się przed studiami. Teraz mogę na luzie przychodzić na wykłady i tylko uzupełniać wiedzę :)