yari Napisano Grudzień 4, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2007 Witam, mam nastepujacy problem. Jesli wyswietlam maly obiekt wszystko jest ok, ale gdy probuje wyswietlic duzy tworza sie w nim dziury i widac przez nie jego wnetrze, podobnie gdy przesuwam obiekt w glab ekranu lub do ekranu po kawalku znika tak jak gdyby chowal sie za tlem. Co robie nie tak? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toster Napisano Grudzień 4, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2007 poczytaj o Far/near plane Always Dark<br /> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Grudzień 4, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2007 Toster ma rację. Musisz zwiększyć/zmniejszyć (odpowiednio dobrać) do swojej sceny wartości zNear i zFar płaszczyzn przycinania frustum widoku (nie wiem jaka jest dokładna nazwa tego ale w Polskim nie ma chyba jednego odpowiednika ;p). Jeszcze pamiętaj by rozpiętość pomiędzy tymi wartościami też nie była masakryczna i zNear ustawione na nieraz małe wartości bardzo będzie powodowało pewne artefakty brzy dalszym oddaleniu jak np. chyba z-fighting. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Grudzień 4, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2007 [...] przycinania frustum widoku (nie wiem jaka jest dokładna nazwa tego ale w Polskim nie ma chyba jednego odpowiednika ;p). Cóż, chyba nie ma, ale w książce OpenGL. Programowanie gier spotkałem się z określeniem frusta. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yari Napisano Grudzień 4, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 4, 2007 Toster ma rację. Musisz zwiększyć/zmniejszyć (odpowiednio dobrać) do swojej sceny wartości zNear i zFar płaszczyzn przycinania frustum widoku (nie wiem jaka jest dokładna nazwa tego ale w Polskim nie ma chyba jednego odpowiednika ;p). Jeszcze pamiętaj by rozpiętość pomiędzy tymi wartościami też nie była masakryczna i zNear ustawione na nieraz małe wartości bardzo będzie powodowało pewne artefakty brzy dalszym oddaleniu jak np. chyba z-fighting. Dzieki. Tylko jak dobrac te wartosci, bo jak probuje je przestawiac to jest jeszcze gorzej Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Grudzień 5, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 5, 2007 Z tego co pamiętam z książek, to zawsze tam piszą: zNear = 1.0f a zFar = 1000.0f W Delphi bez f Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Grudzień 5, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 5, 2007 void glFrustum( GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar )$,ł73x(Ż7h5gzcyj n=)yb)]YTX]JÓXBYKBBHÓXBXXBBHÓXB^XBBHÓXB^ Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Grudzień 5, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 5, 2007 zNear = 1.0f a zFar = 1000.0f No musisz dobrać do swojej sceny odpowiednio zNear na 1.0 zwykle wystarcza a zFar to już dobierz tak jak zakładasz w scenie. Może zależeć od kąta widzenie sceny od tego czy wykorzystujesz mgłę różne algo. odrzucania niepotrzebnych rzeczy etc. tak by nie "sięgać" niepotrzebnie daleko. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yari Napisano Grudzień 5, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 5, 2007 ustawilem zNear = 1.0f a zFar = 100.0f i wszystko zniklo widac tylko czarne tlo moze jeszcze trzeba cos ustawic? Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Może obiekty masz za daleko i ucina Ci je? Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Albo na ujemnym Z Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
5corpio Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Chyba nie bardzo wiesz o co kaman w ogóle z tym co ustawiasz patrz: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:ViewFrustum_01.png to jest ta bryła frustum. zNear i zFar określa te 2 płaszczyzny blisko i daleko kamery wszystko co jest renderowane jest przycinane do tej bryły dlatego gdy masz model wyświetlany dalej niż jest zFar to zostaje on nie wyrenderowany. Ot taka mini-strona moja po godzinach http://www.wnetrzekuchni.pl Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yari Napisano Grudzień 6, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Juz dziala mialem jedna linijke za duzo w kodzie Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Grudzień 6, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 6, 2007 Heh, to co by się stało, jakbyś usunął jeszcze kilka, może Shadery 4.0 by były:D Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Grudzień 7, 2007 Zgłoś Share Napisano Grudzień 7, 2007 @yari: Pochwal się co było przyczyną. Pozdrawiam! Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.