Brainer Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Hejka. Kurdę, słyszałem o bibliotece SDL, która rzekomo pozwala pisać w Delphi wieloplatformowe aplikacje wykorzystujące OpenGL. Mam kilka pytań odnośnie tej biblioteki. 1.)Gdzie mogę ją pobrać i w jaki sposób mogę ją uruchomić w Delphi? 2.)Jak wygląda owa wieloplatformowość? Przecież chyba nie da się uruchomić EXEka na Linkusie. Z góry dzięki. .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 1.) Tu 2.) Nie wiem PS: Pisze tam "...Pascal headers for SDL...". FP jest wieloplatformowy. To powinno pomóc. Pozdrawiam! Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 SDL'a można używać wraz z OpenGL'em. Wieloplatformowość polega na tym, że piszesz grę pod FPC i możesz kompilować pod Windowsem, pod Linuksem, Macem a nawet chyba GBA wspiera SDL'a Ale musisz mieć wileloplatformowy kompilator czyli np. FPC. Nagłówki SDL'a po prostu nie korzystają z funkcji systemu dlatego są przenośne. Ale musisz mieć Linuksa żeby na niego kompilować (da się chyba jeszcze inaczej ale to wyższa szkoła jazdy ). Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 26, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Tak właśnie myślałem... Czyli pisanie silnika 3D w Delphi opierającego się na SDLu jest bez sensu, tak? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Wg. mnie tak. Chociaż moja odpowiedź nie jest wiele warta, bo nie znam SDL'a. Czysty OGL jest przecież fantastyczny Pozdrawiam! Edit: OT: fajny nr. posta Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Ale przecież umiesz OpenGL'a (przynajmniej znacznie bardziej niż ja). OpenGL też jest przecież przenośny, ładny, ma nagłówki do Delphi i przede wszystkim - w porównaniu z SDL'em jest diabelnie szybki Ja SDL'a używam do tworzenia okna itd. (gdzieś już pisałem) a do reszty mam zamiar zaprzęgnąć OpenGL'a. Tylko nie mam motywacji, żeby się do tego zabrać Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 26, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Nvm, o to mi chodzi. Mam zamiar używać SDLa tylko do tworzenia okien. Do reszty zadań będę wykorzystywać OpenGL. Tylko pytanie teraz jest, czy jest sens to pisać w Delphi? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kompustelnik Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Brainer, a nie łatwiej, szybciej i wygodniej jest używać GLUT'a do tworzenia okna? Poza tym GLUT ma od razu obsługę myszki, klawiatury, timer, idle, reshape, display i jeszcze parę inych. Pozdrawiam! Pisze programy na zlecenia. Tanio! Delphi, Pascal. Kontakt: - (gg) 736483 - (email) kondor20@op.pl light92@o2.pl - Strona domowa Wszystko do uzgodnienia. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 26, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 26, 2007 Nvm, o to mi chodzi. Mam zamiar używać SDLa tylko do tworzenia okien. Do reszty zadań będę wykorzystywać OpenGL. Tylko pytanie teraz jest, czy jest sens to pisać w Delphi? Skoro nie korzystasz z Linuxa to po co chcesz pod niego tworzyć ?? BTW. Pliki exe da się odpalać la Linuchu, wystarczy mieć Wine, na nim mi chodzi np. Phylium (chyba tak to się pisze ) Spidera, tylko musi być dobrze napisane. Problem może być ze ścieżkami do plików, które podajesz np. tak "data/images/texture.bmp", jeśli masz stylem Windows'owym to raczej to nie będzie kompatybilne, np. jakieś execi krajewa plują się tylko o ściezki do plików, że nie można znaleźć... Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 CYTAT(Jason @ pią, 26 paź 2007 - 21:21) Skoro nie korzystasz z Linuxa to po co chcesz pod niego tworzyć ?? A czemu osoby piszące pod Linuksem to w większości osoby piszące wieloplatformowo, na wszystkie systemy? Jason, cieszyć się powinieneś a nie narzekać CYTATBrainer, a nie łatwiej, szybciej i wygodniej jest używać GLUT'a do tworzenia okna? Poza tym GLUT ma od razu obsługę myszki, klawiatury, timer, idle, reshape, display i jeszcze parę inych. SDL też to potrafi. Poza tym GLUT ma jakąś dziwną licencję z tego co pamiętam. Nvm, o to mi chodzi. smile.gif Mam zamiar używać SDLa tylko do tworzenia okien. Do reszty zadań będę wykorzystywać OpenGL. Tylko pytanie teraz jest, czy jest sens to pisać w Delphi? A czemu miałoby nie być? Jeśli tylko nie będziesz korzystać z WinAPI to jak najbardziej jest sens Bo jakbyś potem chciał kompilować pod Linuksa to tylko kopiujesz kod do FPC/Kylixa - przecież składnia jest ta sama. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 27, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 CYTAT(Nvm @ sob, 27 paź 2007 - 08:12) A czemu osoby piszące pod Linuksem to w większości osoby piszące wieloplatformowo, na wszystkie systemy? Jason, cieszyć się powinieneś a nie narzekać Chciałbym napisać coś, co przyda się nie tylko użytkownikom Windows. Dlatego mam zamiar pobawić się trochę z wieloplatformowością. A czemu miałoby nie być? Jeśli tylko nie będziesz korzystać z WinAPI to jak najbardziej jest sens wink.gif Bo jakbyś potem chciał kompilować pod Linuksa to tylko kopiujesz kod do FPC/Kylixa - przecież składnia jest ta sama. Mój silnik chciałbym rozpowszechniać w formie DLLki. Jak kompilować DLL w FPC? Jest taka możliwość? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Wydaje mi się, że dll to twór Windowsowy. A da się robić biblioteki dll, tak jak w Delphi tylko zamiast project ma być library Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 A czemu osoby piszące pod Linuksem to w większości osoby piszące wieloplatformowo, na wszystkie systemy? Jason, cieszyć się powinieneś a nie narzekać Może, dlatego że programy tych osób, które programują po Linuksem są coś warte ?? Początkujący programista nie napisze niczego aż tak fajnego, żeby tego używać. Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 27, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 @Force: W sumie masz rację. W takim razie, jak mogę utworzyć linuksowy odpowiednik dynamicznej biblioteki? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Możesz .so Skoro twórcom SDL'a się to udało to to jest możliwe Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 27, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Możesz .so Skoro twórcom SDL'a się to udało to to jest możliwe Cieszę się! Wybaczcie lamerskie pytanie, ale czy takie pliki tworzy FPC? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Nigdy tego nie używałem, ani nie wiem ale logika narzuca odpowiedź tak Czemu miałby nie umieć? :> Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 27, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Nigdy tego nie używałem, ani nie wiem ale logika narzuca odpowiedź tak Czemu miałby nie umieć? :> Sorry, źle się wyraziłem. Czy trzeba coś przełączać w FPC, żeby skompilować "DLLa dla Linuksa"? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Sorry, źle się wyraziłem. Czy trzeba coś przełączać w FPC, żeby skompilować "DLLa dla Linuksa"? Znowu logika narzuca odpowiedź, że trzeba Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Force Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 To ja za Brainer-a odpowiem, aby dyskusja była wartka:P "Co trzeba przełączyć, aby żeby skompilować 'DLLa dla Linuksa'? " Baza tysięcy lotnisk: http://airportsbase.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Widzę, że mnóstwo znaków zapytania się tutaj pojawiło 1. Biblioteki dynamiczne można pisać pod FPC tak samo wieloplatformowo jak zwykłe programy. Jeśli będzie to dobrze napisane to wystarczy tylko przekompilować na poszczególne platformy. 2. Użycie OpenGL pod SDLem jest tak samo szybkie jak używanie samego OpenGL. SDL jest w takim przypadku wykorzystywany tylko do tworzenia okna i odgórnego zarządzania. SDL także pozwala na użwanie myszki, klawiatury itp. 3. W Delphi też można korzystać z SDL, ale przenoszenie na inne platformy jest wtedy utrudnione więc chyba lepiej FPC. Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brainer Napisano Październik 27, 2007 Autor Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 1. Biblioteki dynamiczne można pisać pod FPC tak samo wieloplatformowo jak zwykłe programy. Jeśli będzie to dobrze napisane to wystarczy tylko przekompilować na poszczególne platformy. No i tu pojawia się moje pytanie. Jak przekompilować program na inne platformy? .: Brainer :. patrick.nusbaum@gmail.com Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nvm Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Nie wiem czy to dotyczy też DLLów ale - http://forum.unit1.pl/index.php?s=&showtop...indpost&p=13333 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jason Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 Wracając do kompilowania "dll". - Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TSr Napisano Październik 27, 2007 Zgłoś Share Napisano Październik 27, 2007 No i tu pojawia się moje pytanie. Jak przekompilować program na inne platformy? Można kompilować z jednej platformy na inne, ale może być z tym trochę kombinowania. Opis znajduje się na wiki Lazarusa. Łatwiej jest zainstalować różne platformy. Ja np mam zainstalowanego Lazarusa natywnie na Linuksie i drugiego przez wine UPDATE Przeczytałem teraz tę stronę na wiki i widzę, że sporo się zmieniło. Teraz kompilacja na inną platformę polego na użyciu odpowiednio skompilowanego FPC i tyle Ubuntu.pl user #10593 Link do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polecane posty
Zarchiwizowany
Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.