Skocz do zawartości

[delphi omega] Edytor światów 2D


oksal

Polecane posty

Cześć
Właśnie uaktualniłem swój programik do tworzenia światów 2D. Program oparty jest na OMEDZE. Ale nie wykorzystuję komponentu OmegaMap Stąd też program działa o wiele szybciej niż przykładowy dołączony do komponentu
Pobrac można z www.delphi.ilion.pl
Zalety programu (albo wady:)
-garfika moze być dołaczona z róznych plików *.oil
-świat moze byc diagonalny lub prostokatny
-rozmair w zasadzie nieograniczony (ograniczenie to rozmiar longint dzielony przez 5)
-plik wynikowy moze byc spakowany (metoda pobrana z modułow OMEGI)
-trzy niezależne warstwy tworzonego świata oraz mozliwośc dodawania obiektów- klas jakie będą wystepowac w tworzonej grze
- składowe R,G,B oraz kanał ALPHA dla każdego pojedynczego pola warstwy
- skalowan mapka podgladu świata (uwaga przy tworzeniu gigantycznych światów dobrze jest wyłaczyc podglad mapy, program bedzie dzialac szybciej)
- skok z mapki do wybranego punktu tworzonego swita
-zapis skompresowany lub tez otwarty

Do sciaganego programu dołaczyłem przykladowy świat 100x74 pol o kostkach 32x32 piksele

UWAGA
plik wynikowy tworznego świata musi byc przechowywany w tym samym katalogu co uzyte pliki *.oil

PS
Możecie smiało krytykować program...Od razu mówię, ze uzywałem komponetów DELPHI- BO PO TO SĄ Ta krytyka Króliczka autorstwa LordaGM jest pod tym wzgledem grubo nie na miejsu

WESOŁYCH ŚWIAT, UDANEGO 2006
oksal

pozdrawiam oksal

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Edytor to kawał dobrej roboty smile.gif Naprawde gratulacje.

[quote] Możecie smiało krytykować program...Od razu mówię, ze uzywałem komponetów DELPHI- BO PO TO SĄ Ta krytyka Króliczka autorstwa LordaGM jest pod tym wzgledem grubo nie na miejsu [/quote]

Po Króliczku widać, że są to "posklejane" komponenty i nic więcej, a w tym wypadku widać prace autora i w tym jest różnica.

:)
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Budrys
wszysko opisałem tzn. sposób odczytu/zapisu kolejnych linijek w pliku tekstowym zapisanej mapy.www.delphi.ilion.pl/narzedzia/parametryMapy.htm. Tak więc nie powinno byc kłopotu z "odkodowaniem" utowrzonego świata. Plik skompresowany też jest oparty na pliku tekstowym. Dekompresja i kompresja jest opisana w przykładach do OMEGI

pozdrawiam oksal

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...