Skocz do zawartości

[Pascal] Tworzenie gier - kilka pytań


stefanowski

Polecane posty

Siemka :)

Zastanawiam się nad stworzeniem gry w pascalu..

Gra była by podobna do simsów (jedynki)..ewentualnie GTA I i GTA II

No i mam odnośnie tego kilka pytań...

Chce, aby w grze była grafika trójwymiarowa... lecz widok z góry..

Postacie..budynki.. akcesoria domowego użytku..wszystko najlepiej jeśli to by było modele z 3d maxa

Ok.. to za zadam te swoje pytania.. ;)

- Jaki silnik graficzny nadawałby się do tego?

- przewiduje też multiplayer więc jaką technologię proponowalibyście do połączeń gracza z serwerem?

- czy jest możliwość zmieniania właściwości obiektu stworzonego w 3d maxie? np. ruch ręka..nogą...zmiana ubrania..koloru ubrania itp?

 

Pytam was jako specjalistów, więc proszę o odpowiedzi osób które się na tym na prawdę znają :)

Delphi niestety chyba odpada...bo przewiduje zrobienie z tego dużej gry.. lecz oczywiście mogę się mylić :)

 

Na pewno nie pogardzę linkami itp. ;)

Ale jeśli nie chce Ci się szukać linków...to prosiłbym tylko o odpowiedzenie na moje pytania:)

Z góry dziękuje:)

 

Stefanowski ;)

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delphi jak najbardziej sie do tego nadaje nawet duyzo bardziej niz TP. Od razu wroze ci ze ci sie nie uda dlaczego ? Bo z postu wnioskuje ze nie masz duzego doswiadczenia w prgroamowniu.

 

Na poczatek polecalbym GLScene, silnik oparty na OpenGL bardzo prosty i intuicyjny nie najgorszy na poczatek. Dla bardziej zaawansowanych moze OGRE ale to juz trza z C++ miksowac.

 

Wartwa sieciowa na socketach, troche ten temat drazylem na pewno nie dla newbie ale zawsze mozna sprobowac.

 

Co do zmian mozliwosci obiektu mozna zrobic wszystko co sie chce, trzeba tylko poznac strukture.. na poczatek polecam ci danie sobie spokoj z gra na tym poziomie komplikacji i zaczecie od czegos prostrzego. sproboj moze na poczatek zrobic cos jak soldat.

Always Dark<br />u1_tt_logo.png banner-1.pngexFabula-banner.pngson_banner_ubersmall.jpg

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaczynam dopiero robienie gier ale chce iść w tym kierunku.. na razie pobawić się tym wszystkim i zobaczyć jak to będzie wyglądać :)

A Delphi nie jest zbyt wolne?

No a taką tibie...w czym byś robił? W Delphi czy w np. w TP ??

 

//Edit

Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje :D )

No ja chce ćwiczyć cały czas na tym silniczku co bym go w finalnym etapie wykorzystywał..

Więc mówicie że DirectX najlepszy?

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy wydajności jakie robiłem pokazują że Delphi jest często szybsze w operacjach zmiennoprzecinkowych a nigdy wolniejsze :). Co zabawniejsze w każdej następnej wersji poprawiana jest ich wydajność :>., jest szybsze a jeśli nie szybsze to na pewno nie wolniejsze.

 

Test robiłem dość dawno w VC++6 vs D7 i VC++ przegrywał

 

Warto dodać że od Delphi 2006 jest bardzo wydajny menager pamięci :>.

 

Nie ma to tamto :o - Delphi stworzono pod kątem wydajności i stabilności :P

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delphi wolne od TP hahahaha ;)

 

Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus.

 

Hehe doradzam ci directXa a sam w OGLu pisze xD

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do DirectX polecam www.clootie.ru

soon Delphi will be only for veterans and finally we all will die at the end…

delphi.dathox.com - nowinki z świata Delphi/Pascala

only programmers and drug dealers call their customers "users"

 

Oto cisza przed burzą, Chwile się dłużą.Z gór schodzi dużo chmur ku podnóżom.Ptaki milaczą, drogi suche jak wiór się kurzą, Ptaki milczą a drogi się kurzą.

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programować to ja umiem i to nawet bardzo dobrze (tak mi sie zdaje )

Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D

 

Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji.

My life for Aiur!

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaliles mnie tym zdaniem ;-))) :-D

 

Przypomiam, ze gra to nie tylko silnik i kod, ale tez pomysl na gre, na fabule, postacie, przedmioty, lokalizacje, graczy, bonusy, swiat, rozne efekty itd... co sprowadza sie zwykle w przypadku malych gier do pisania na kartkach i w duzych (takich jak chcesz zrobic) do pisania opaslych dokumentacji.

 

wiem wiem :)

a zawsze programowałem aplikacje użytkowe :)

całą fabułę itp.. mam w głowie i ostatnio przelewam ją na papier :D

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom za Directxem przemawia kilka rzeczy, jest to zbiór bibiotek, daje ci duzo wiecej narzedzi niz ogl, dziala bardzo dobrze na viscie. Open Gl masakrycznie dziala na viscie to jest wielki minus.

 

Pomyśl o biednych użytkownikach Linuksa i Maca :(

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry programista myśli o tych użytkownikach :D

Dlatego ja piszę pod SDL'em :D

Jak się dobrze optymalizuje kod to można w miarę wyrównaną wydajność uzyskać.

I co z tego, że DirectX to zbiór bibliotek ?? Przecież można dołączyć inne, wolne od platformy.

A Vistę można olać... nigdy Windows nie zagości na moim kompie...

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...