Skocz do zawartości

Rozpoczął się V konkurs "Program przechodzący labirynt"


Iskar

Polecane posty

Rozpoczynamy dzisiaj V konkurs prowadzony przez wortal Unit1.pl. Tym razem tematem jest "Program przechodzący labirynt." Prosimy o zapoznanie się z dokładnym regulaminem tego konkursu, bo odbiega on od poprzednich, znajdziecie go poniżej oraz na forum. Na prace czekamy do 14.01.2007. Projekty należy dodawać na stronie wortalu: dodawanie prac

Gorąco zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie, mamy nadzieję, że tym razem wyzwanie podejmą także osoby, które tworzeniem gier się nie zajmują - tym razem chodzi głównie o algorytmike.

Informacje o konkursie.

Cel.
Głównym celem konkursu jest zmotywowanie młodych programistów do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z programowaniem.

Zadanie.
Napisanie programu przechodzącego labirynt.

Opis zadania.
Napisanie samodzielnego programu, w którym odpowiednie algorytmy zaprowadzą ludzika do wyjścia.

Co będzie oceniane ?

1. Liczba bugów związanych z programem (za każdy bug -1 pkt, max. -5pkt).
2. Zastosowane rozwiązania algorytmiczne (max. 5 pkt, +1 za każdy dodatkowy udokumentowany algorytm).
3. Estetyka i czytelność kodu (max. 5 pkt, indentacja, nazwenictwo procedur, nazwenictwo zmiennych lokalnych/globalnych, trzymanie się konwencji danego języka, komentarze).
4. Dodatkowe elementy urozmaicające program (typu otwierające się co jakiś czas przejścia itp., +1 pkt za każdy dodatkowy element, max 5pkt).

Dodatkowe wymagania/informacje.

1. W labiryncie powinny znaleźć się dwa elementy utrudniające grę: wrogowie (statyczni lub poruszający się), drzwi + klucze.
2. Bot przechodzący labirynt nie może mieć o nim pełnych informacji, wie tylko, że ma z niego wyjść, wie że są wrogowie i klucze do drzwi (i ewentualnie inne dodatki, które można wprowadzić), ale labirynt dopiero poznaje przechodząc go. Poza tym, labirynt może mieć tylko jedno wyjście.
3. Dodatkowym atutem będzie generowanie labiryntu zamiast trzymanie go w postaci mapy, aczkolwiek nie jest to wymóg.
4. Grafika dla każdego z uczestników będzie taka sama. Wkrótce udostępnimy ją w serwisie. Ewentualne dodatki trzeba będzie wykonać we własnym zakresie. Można całą grafikę zrobić wg własnego uznania, jednak nie będzie za nią dodatkowych punktów.
5. Oceniać pracę będą Drazek, Iskar, Nakiel oraz Toster.
6. Uczestnik musi udostępnić kod źródłowy oraz nie może być możliwości ingerowania w działanie programu - wszystko musi zostać zrobione programowo.

Regulamin by Toster, parę zmian by Iskar

Życzymy powodzenia!
Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...