Skocz do zawartości

[OpenGL ES][android][java] Rysowanie sfery


pachucek

Polecane posty

Prosiłbym o jakieś porady czy wskazówki umożliwiające narysowanie sfery (kuli) w OpenGL ES, niestety nie zawiera on takich jak drawSphere(); albo jej podobnych rysować można za pomocą maksymalnie trójkątów.

Zabrałem się do tego za pomocą współrzędnych sferycznych (w dwóch pętlach generuje sobie odpowiednie dane i wprowadzam je do macierzy n x n) :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82rz%C4%99dne_sferyczne

Od strony matematycznej, za pomocą promienia, sinusa i cosinusa "generuje punkty". Następnie przekazuje je do jednego z buforów (punkty x, y, z) do drugiego bufora wpisuję "połączenia" punktów punkt z macierzy [n,k] łączę z [n+1,k] oraz z [n,k+1]a następnie przekazuje to do bufora. Powinno wyświetlać sferę podzieloną "trójkątami" W najlepszej mierze wyświetla kilka trójkątów.

 

Prośba/ pytanie:

Czy jest alternatywna możliwość narysowania sfery?

Słyszałem o wzorze x^2/a^2+y^2/a^2+z^2=r ; ale to jest tylko jedno równanie i dana (pobierana do wywołania) jest tylko "R", a nie mam pojęcia jak mam resztę dobrać.

 

Mile widziane jest również wskazanie błędu w moim toku rozumowania.

 

 

Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny,

pachucek

Link do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat jest archiwizowany i nie można dodawać nowych odpowiedzi.

×
×
  • Utwórz nowe...